«سی‌ان‌ان» به نقل از سه منبع مطلع گزارش داد چند ثانیه قبل از برخورد موشک آمریکایی به خودرویی در کابل که به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک منجر شد، سیا هشداری فوری درباره احتمال حضور غیرنظامیان از جمله کودکان صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از سه منبع گزارش داد درست پس از پرتاب موشک هلفایر از سوی ارتش آمریکا برای توقف یک تویوتا کرولا سفید که ادعا می‌شد تهدیدی قریب‌الوقوع برای نظامیان آمریکایی است که در حال انجام عملیات خروج از فرودگاه کابل بودند، سیا در هشداری فوری ارتش آمریکا را مطلع کرد که احتمالاً غیرنظامیان در منطقه حضور دارند و ممکن است کودکان در خودرو حضور داشته باشند.

طبق این گزارش، هشدار مذکور درباره احتمال وجود کودکان در مجاورت خودروی سواری هدف گرفته شده چند ثانیه قبل از برخورد موشک به آن رسید. هشداری دیرهنگام که به قیمت جان ۱۰ غیرنظامی، از جمله هفت کودک که کوچکترین آن‌ها دو ساله بود، تمام شد.

هنوز نه سیا و نه سازمان تروریستی «سنتکام» به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

با گذشت سه هفته از کشتار غیرنظامیان افغان در حمله اخیر پهپادی آمریکا به منطقه‌ای در کابل و افزایش فشارهای رسانه‌ای بر مقام‌های واشنگتن برای شفاف‌سازی در این موضوع، پنتاگون بالاخره به این جنایت اعتراف کرد.

«فرانک کنث مک‌کنزی» رئیس نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام شامگاه شنبه با اذعان به کشته‌شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک در حمله پهپادی ۲۹ اوت (هفتم شهریور) به کابل، این حادثه را فقط «اشتباهی غم‌انگیز» توصیف کرد.

مک‌کنزی باز هم ضمن توجیه این حمله، مدعی شد در آن زمان بسیار مطمئن بودند که در حال جلوگیری از تهدیدی فوری برای نظامیان حاضر در فرودگاه کابل هستند.

این در حالی است که پنتاگون در این سه هفته اصرار داشت که در جریان آن حمله هوایی، یک بمب‌گذار انتحاری داعش را که خطری فوری برای نیروهای ائتلاف آمریکایی در فرودگاه کابل داشت، از بین برده است.

بر اساس این گزارش، مک‌کنزی در نشست خبری گفت: «بازرسان ما اکنون به این جمع‌بندی رسیدند که آن حمله، یک اشتباه غم‌انگیز بود. اکنون به این باور رسیده‌ام که افراد کشته‌شده در آن حمله، نه عضو داعش بودند و نه تهدیدی برای نیروهای آمریکا داشتند».

پیش از این «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با توجیه حمله، گفته بود پنتاگون برنامه‌ای برای اعزام بازرس جهت تحقیق در این خصوص ندارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها