مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اعلام کرد

چگونگی استفاده از طب ایرانی برای کمک به درمان کرونا

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص تدوین دستورالعمل کمیته علمی کشوری کرونا برای استفاده از طب سنتی برای درمان کرونا، در عین حال بر لزوم گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ایسنا درباره دستورالعمل کمیته علمی کشوری کرونا پیرامون بهره‌گیری از طب سنتی برای درمان کووید ۱۹، گفت: این دستورالعمل در کمیته طب ایرانی کمیته علمی کشوری تدوین شده است. پیش از آن نیز کمیته‌ای در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت توصیه‌های پیشگیرانه‌ای بر پایه منابع طب سنتی و مستند بر شواهد روز درمورد بیماری کرونا تنظیم کرده بود اما، با تشکیل کمیته طب ایرانی ذیل کمیته کشوری کووید۱۹ این دستورالعمل با حضور متخصصان طب رایج، داروسازان بالینی و... بررسی شد تا در نهایت دستورالعمل فعلی آماده شد که منتظر ابلاغ وزیر محترم است.

جزییات دستورالعمل بهره‌گیری از طب سنتی برای درمان کووید 19

وی افزود: این دستورالعمل در بخش‌های مختلف از جمله پیشگیری با تکیه بر سبک زندگی و توصیه‌های ساده برای بیماران سرپایی، بیماران بستری با شدت‌های مختلف بیماری و با تکیه بر توصیه‌های ساده و در دسترس و رژیم‌های غذایی تنظیم شده است. دستورات ساده‌ای که امیدواریم در کنار درمان‌های موجود در طب رایج بتواند به بیماران کمک کند. بسیاری از مطالب این دستورالعمل تحت کارآزمایی‌های بالینی هم قرار گرفتند که مشخصا توانسته است بر علائم و طول مدت بستری بیماران در مقایسه با گروه شاهد اثر مثبت بگذارد. به نظر می‌رسد با ابلاغ این دستورالعمل و تسهیل در استفاده از ظرفیت طب ایرانی در کنار طب رایج کمک شود تا در وجوه مختلف مقابله با کرونا بتوانیم موفق باشیم.

لزوم اقدامات جدی بیمه‌ای برای خدمات طب سنتی

وی درخصوص احتمال پوشش بیمه‌ای خدمات طرح شده در دستورالعمل طب سنتی برای کمک به درمان کرونا، تصریح کرد: در دستورالعمل مورد بحث نام ویژه‌ای از داروی خاصی را نیاورده‌ایم و درمورد گیاهان دارویی این حوزه نام بردیم. برای مشاوره پزشکان حوزه طب سنتی به بیماران، خدمات و... لازم است اقدامات بیمه‌ای جدی انجام شود. تا کنون فقط ویزیت متخصصین طب سنتی تحت پوشش بیمه بوده است و سایر خدمات هیچ کدام تحت پوشش بیمه نیست و لازم است اقدامی شایسته در این زمینه صورت گیرد تا بیماران بتوانند بدون دغدغه مالی از این خدمات بهره ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها