مدیرکل آموزش و پرورش البرز می‌گوید

یک مهر مجازی دیگر پیش روی دانش آموزان البرزی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز می‌گوید آغاز آموزش مدارس استان در سال تحصیلی پیش رو به صورت مجازی است و پس از آن به تدریج حضوری خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۰۰
یک مهر مجازی دیگر پیش روی دانش آموزان البرزیبه گزارش جام جم آنلاین البرز، سالار قاسمی گفت: در ۲ سال گذشته آموزش حضوری مدارس به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل و آموزش مجازی از طریق شبکه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیون انجام شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری نقش تربیتی و مهارتی برای دانش آموزان در مدارس دارد، افزود: دانش آموزان با حضور در مدارس نحوه گفت و گو، مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند زیرا آموزش چهره به چهره نقش بسزایی در فرآیند تعلیم و تربیت دارد.
قاسمی ادامه داد: فضای مدرسه نیز جذابیت های لازم را برای برقراری ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، شور و نشاط و سایر شیطنت های مختص گروه سنی آنها دارد لذا آموزش حضوری از کیفیت آموزشی و تربیتی بالایی برخورداراست.
وی با بیان اینکه مقدمات بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از بهمن ماه سال گذشته در قالب پروژه مهر ۱۴۰۰ در این استان کلید خورد و برای عملیاتی شدن آن کارگروه های مختلف تشکیل شد، گفت: درپروژه مهر تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید در استان بویژه در بخش تامین نیروی انسانی، تولید محتوای آموزشی،ظرفیت سازی کلاس های درس و بهسازی فضای مدارس و بهره برداری از پروژهای آموزشی و پرورشی جدید، سرویس حمل و نقل دانش آموزی پیش بینی و اجرایی شده است.
وی افزود: هر ساله بین ۲.۵ تا ۳ درصد به جمعیت دانش آموزی البرز که بیشتر ناشی از مهاجرت پذیری استان است افزوده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز به سفر روز گذشته سرپرست وزارت و آموزش و پرورش برای افتتاح پروژه های آموزشی و بازدید از درمانگاه فرهنگیان به استان اشاره کرد و گفت: تصمیم وزارتخانه نیز حضور تدریجی دانش آموزان بهره مندی از آموزش حضوری است.
وی ادامه داد: اکنون بازگشایی مدارس دغدغه ای مردم است و آموزش و پرورش نیز آنچه که برایش به عنوان یک اصل اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است.
وی گفت: تا کنون ۶۰ درصد از فرهنگیان البرز زیر پوشش دز دوم واکسیناسیون قرارگرفته اند و براساس نشست اخیرستاد ملی کرونا و دولت دانش آموزان دوره دو متوسطه تا دو هفته آینده واکسن می زنند.
قاسمی افزود: هدف آموزش و پرورش بازگشایی مدارس بدون دغدغه است و در استان البرز نیز آموزش حضوری دانش آموزان پس ارزیابی که صورت می گیرد به مرور مدارس روستاها و شهرهای کم جمعیت و براساس رنگ بندی و وضعیت کرونا آموزش حضوری می شود.
استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها