یافته های تحقیقات اخیر دانشگاه جورجیا (UGA) نشان می دهد که داروی پروبنسید(داروی مخصوص نقرس) دارای اجزای ضد ویروسی وسیعی است و در نتیجه آن را به کاندید اصلی مبارزه با بیماری کرونا تبدیل می کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۱۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هندوستان تایمز، این داروی ضد ویروس برای همه ویروس های تنفسی RNA از جمله ویروس کووید19 موثر است.

نتیجه این تحقیقات حاکی از آن است که داروی پروبنسید  که مخصوص بیماران نقرس است شاید ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

نقرس یک شکل معمول و پیچیده آرتریت است که باعث حملات ناگهانی و شدید درد ، تورم ، قرمزی و حساسیت در یکی از مفاصل اغلب در انگشت شست پا می شود.

پروبنسید این روند تکثیر نقرس را محدود می کند.

در توسعه بالینی مطالعه در یک شرکت دارویی به نام «ریب بایو» نشان داد که این دارو به عنوان پیشگیری کننده قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا موثر است.

البته به کار گیری این درمان در پیشگیری از بیماری کرونا هنوز تایید نشده است.

محققان این مطالعه گفتند که پروبنسید علاوه بر جلوگیری از بیماری ممکن است به طور بالقوه کارآیی سایر درمان ها را نیز افزایش دهد. پروبنسید در حال حاضر برای افزایش قدرت برخی آنتی بیوتیک ها استفاده می شود ، بنابراین ممکن است این دارو بتواند به همان شیوه با سایر درمان های مرتبط با ویروس کرونا نیز کار کند.

یکی از نویسندگان این تحقیق از رمدسیویر و آنتی بادی های به عنوان داروهای موثر درمان بیماری کرونا نام برد. این موارد فقط از طریق وریدی قابل تجویز هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها