به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «رابرت جنکینز» مدیر جهانی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در نشست کمیته فرعی پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: ما باید اولویت را به بازگشایی مدارس بدهیم و اطمینان حاصل کنیم که این اقدام در بطن برنامههای بهبودی کشورها قرار گیرد.
مدیر جهانی آموزش یونیسف در سخنرانی خود یادآور شد: حتی قبل از همه گیری، جهان دچار «بحران یادگیری» بود و ۵۳ درصد کودکان ده ساله در کشورهای در حال توسعه قادر به خواندن متنی ساده هم نبودند، اما باید توجه داشت که بحران بهداشتی این مشکلات را تشدید کرده است.
جنکینز سپس هشدار داد که ۹۰ درصد کودکان دچار وقفه و اختلال در تحصیلات خود شده اند. هنوز کودکانی وجود دارند که در طول ۱۸ ماه پس از همه گیری حتی نتوانسته اند در یک کلاس درس حضور یابند.
در همین راستا مسئول یونیسف تصریح کرد که در حال حاضر، از هر سه کودک در جهان یک نفر به آموزش از راه دور دسترسی ندارد.
وی ضمن هشدار دادن درباره اینکه تا ۲۳ میلیون کودک به دلیل آثار اجتماعی پاندمی به مدارس بازنخواهند گشت، تاکید کرد: این موضوع نه تنها بر کل زندگی کودک تاثیر خواهد گذشت، بلکه جوامعی را که این کودکان در آن زندگی میکنند نیز متاثر میکند. بانک جهانی تاثیر اقتصادی این کمبود آموزش را ۳ تریلیون دلار برآورد کرد.
به همین منظور، جنکینز توصیههایی از سوی یونیسف برای بازگشایی سریع مدارس ارائه داد که ازجمله آنها اولویت بخشی به بازگشت کودکان به کلاسهای درس، افزایش بودجه آموزش و پرورش، طرحهای مبتکرانه برای حمایت بیشتر از کودکان هنگام بازگشت به مدارس و ایجاد تحول در کلاسهای درس با بهره گیری از رویکردهای نوآورانه است.