مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: شهرداری خرم آباد این امادگی را دارد که در صورت جانمایی توسط سازمان صمت برای ضایعاتی ها طی یک ماه انها را پلمب و به بیرون از شهر منتقل نماید.
کد خبر: ۱۳۳۶۲۲۸
به گزارش اختصاصی جام جم انلاین لرستان: وضعیت فعلی فعالیت جمع کنندگان ضایعات غیر قابل قبول است و همین موضوع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است و در برخی از مناطق حتی موجب سلب آسایش نیز شده اند.
 
 
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: طبق قانون وظیفه جانمایی واحد‌های ضایعاتی به بیرون شهرها  بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت گذاشته شده است.
 
مهرداد سیاهپور بیان کرد: برابر شیوه نامه سازمان شهرداری‌ها، ایجاد ظرفیت در شهرک های صنعتی موجود برای استقرار صنوف که نیاز به تجمیع دارند و یا برابر ماده ۳ مشمول انتقال می باشد در صورت عدم وجود شهرک صنعتی، هر یک از شهرستانها اقدام لازم برای ایجاد شهرک صنعتی جدید و یا با استفاده از ظرفیت و مشارکت صنوف و بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع های صنفی، شهرک صنعتی بخش خصوصی و تامین زمین از سازمان امور اراضی و هماهنگی دستگاه ها برای ایجاد شهرک صنعتی و یا مجمع صنفی از وظایف سازمان صنعت معدن و تجارت است.
 
 سیاهپور افزود: شهرداری خرم آباد این  آمادگی را دارد در صورت تعیین مکان و جانمایی برای واحد‌های ضایعاتی، طی یک ماه آنها را پلمب و به بیرون از شهر منتقل نماید.
 
وی ادامه داد: در سطح شهر خرم آباد بالغ بر ۲۰۰ واحد ضایعاتی در مناطق ماسور، اسدآبادی، فلک الدین، پشته حسین آباد و... وجود دارند و مشکلات بهداشتی، سلب آسایش و ... را برای اهالی این مناطق ایجاد کرده اند.
 
 
سیاهپور تصریح کرد:  به منظور ساماندهی فروشندگان ضایعات و جمع‌آوری انبارهای ضایعاتی پلاستیک، آهن و کارتن، لازم است تا شهرک و یا محلی برای انتقال آنها به بیرون شهر در نظر گرفته شود.
 
وی ادامه داد: طبق قانون، سازمان صنعت معدن و تجارت باید محلی را برای آنها در بیرون از شهر تعیین نمایند و  طبق بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها پلمپ و انتقال به عهده شهرداری است.
 
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد بیان کرد: واحد‌های ضایعاتی با تولید پسماند و زباله و ضایعات، سیما و منظر شهری را مخدوش کرده و آسایش مردم را سلب نموده اند.
 
وی گفت: این مراکز سود عظیمی می‌برند و به هیچ عنوان حاضر به تعطیلی نیستند ولی متأسفانه هیچ‌گونه اقدام بهداشتی و مراقبتی در این مراکز انجام نمی‌شود و از افرادی که کار جمع آوری زباله را دارند تا مکانی که ضایعات جمع آوری می‌شوند در خطر هستند.
 
سیاهپور تصریح کرد:  این مراکز در سطح شهرها وجود دارند و این در حالی است که چارچوب خاصی برای فعالیت آنها وجود ندارد و به راحتی با عنوان خرید و فروش آهن آلات از اصناف و اتحادیه مجوز دریافت می کنند در حالی که در کنار آن، خرید و فروش کاغذ، کارتن، پلاستیک و... را نیز انجام می دهند
 
 وی تصریح کرد: به وظیفه قانونی خودمان عمل می‌کنیم، اما در واقع برای ساماندهی این قشر، می‌بایست سازمان صمت در خارج از محدوده شهر، یک مکان را برای جمع آوری ضایعات در نظر بگیرد.
 
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد تصریح کرد:  به صورت قانونی وظیفه ما پلمب و اخطار است و این کار دقیقا درمان موقتی است و لازم است برای حل ریشه ای این مشکل سازمانها و دستگاههای ذی ربط نیز پای کار بیایند.
 
 
وی گفت:  برای رفع این معضل که یکی از مطالبات به حق و طبیعی مردم است، شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی، دادستانی، محیط زیست، فرمانداری و... پای کار هستند و در صورتی که سازمان صمت نیز پای کار بیاید این مشکل به صورت کامل و ریشه ای رفع می شود.
 
 
فاطمه حافظی- جام جم لرستان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها