گفت و گوی جام جم آنلاین با شاهد احمدلو؛

ماجرای بیت کوین و خشونت و آدم ربایی در «سیاه باز»

فیلمبرداری فیلم کوتاه «حروفچین» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی شاهد احمدلو به پایان رسید
کد خبر: ۱۳۳۲۳۱۰

آن پسرک فیلم «سرب» مسعود کیمیایی که در ورودی سینما «خورشید نو» با شور و حرارت زیاد، قصه یکی از فیلم‌هایی را که دیده برای بچه‌های هم سن و سالش تعریف می‌کرد، حالا مردی 47 ساله است. شاهد احمدلو که چهره‌اش همچنان رد و نشانی از سال‌های کودکی و نوجوانی دارد، بتازگی به عنوان تهیه‌کننده، ساخت یک فیلم کوتاه به نام «حروفچین» را به پایان رساند.

به گزارش جام‌جم، کارگردان این فیلم کوتاه، نسیم فروغ است که پیشتر فیلمهای کوتاه دژاوو، کوته و آسانسور را ساخته بود.

نکته جالب درباره این نخستین تجربه تهیه کنندگی شاهد احمدلو، فضا و قصه آن است. «حروفچین» که براساس فیلمنامه‌ای از خود احمدلو ساخته شده، به پایان دوران حروفچینی سربی در اواخر قرن بیستم می‌پردازد، همان زمان که پیشرفت فناوری باعث شد دستگاه‌های قدیمی چاپ، جای خود را به دستگاه‌های الکترونیکی بدهند. دستگاه حروفچینی، مخاطبان را به یاد فضای اولین فیلم سینمایی شاهد احمدلو، «سرب» می‌اندازد که قهرمان آن نوری (هادی اسلامی) یک خبرنگار بود و پیوندی با نوشتن و حروف سربی داشت.  

فیلمبرداری «حروفچین» که اثری خیابانی است پس از ۱۲ روز در كوچه پس كوچه هاى جنوب شهر تهران به پایان رسید و اکنون مراحل فنی خود را پشت سر می‌گذارد.

محمود نظرعلیان (بازیگر فیلم‌هایی چون روسی، آباجان و چند کیلو خرما برای مراسم تدفین)، فاطمه شکری، پرستو الماس، مجید علیزاده، ابوالفضل مرادی، فرزاد شیخ نظری و محمد فتح اللهی، بازیگران این فیلم هستند.

شاهد احمدلو، درحالی تهیه کنندگی و ساخت فیلم «حروفچین» را به پایان رساند که به عنوان بازیگر سریال «گاندو 2» را روی آنتن تلویزیون و فیلم سینمایی «سیاه باز» را بر پرده سینماها دارد. او در فضای مجازی هم حضور پررنگی دارد و اخیرا در یادداشتی با عنوان «چند می‌گیرید گریه کنید؟» (اشاره‌ای کنایه آمیز به اسم فیلم «چند می‌گیری گریه کنی؟» به کارگردانی خودش) به خاطر روند کند واکسیناسیون هنرمندان و سینماگران از مدیران دولتی و خانه سینما انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها