ابوالفضل پورعرب گفت: فیلمنامه جدیدی به‌نام «طلاق» نوشته‌ام که قرار است بهروز افخمی آن را بسازد.
کد خبر: ۶۱۳۲۲۰
ابوالفضل پورعرب، سوپراستار دهه 70  این روزها چه می‌کند؟

ابوالفضل پورعرب درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت:فیلم‌نامه «طلاق» را نوشته‌ام که برگرداننده فیلم «عروس» است و قرار است «بهروز افخمی» آن را بسازد.

وی با بیان اینکه بازی در فیلم سینمایی«کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی را نپذیرفته است، در ادامه افزود: دیگر نمیخواهم در همه فیلم‌هایی که پیشنهاد می‌شود حضور داشته باشم و به نوعی گزیده کار شده‌ام.

بازیگر فیلم سینمایی«عروس» درباره حضور مجدد ناصر ملک مطیعی به سینما نیز گفت: چند وقت پیش ناصررا دیدم و در این باره باهم صحبت کردیم. او سابقه و تجربیات خوبی در این زمینه دارد ضمن اینکه اسم او نیز در طول این سال‌ها برای همه ما ماندگار بوده است.

پورعرب در ادامه افزود: آدم‌هایی مانند ناصر ملک مطیعی و مرحوم فردین گذشته ما هستند و ما نباید به سادگی به آن‌ها پشت کنیم بلکه باید به آن‌ها احترام بگذاریم.

بازیگر فیلم سینمایی«مردی شبیه باران» درباره اوضاع سینمای کشور نیز گفت: شنیده‌ام که اوضاع نابسامان سینما را بر گردن مدیریت می اندازند اما به عقیده من این مشکلات ربطی به مدیریت ندارد خود ما بازیگران و اعضای سینما باید به فکر سینمای کشور باشیم و از آن حفاظت کنیم.

ابوالفضل پورعرب به دلیل سرطان ۳۰ دی ماه ۱۳۸۹ در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت درمان قرار گرفت و پس مدت‌ها خانه نشینی در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت که چهره او باعث تعجب همگان شد.

ابوالفضل پورعرب طی سال ها فعالیت در سینما به نقش های مختلف جان بخشید و در ذهن‌ها ماندگار شد. او به علت بیماری بسیار ضعیف شده است اما «پورعرب» هم چنان برای ما «پورعرب» است؛ همان سوپراستار دهه ۷۰ با کوله باری از تجربه.

او در یکی از مصاحبه هایش گفته بود هیچ وقت درگیر شهرت نشده است و چندین باردر جشنواره فیلم فجرنامزد دریافت سیمرغ شده اما به او جایزه ندادند و بعد از ۷ سال که نامزد بازیگری در جشنواره شد به اوجایزه دادند.

پورعرب همچنین گفته بود: معتقدم هنرمندان باید مراقب شخصیت خود باشند تا آسیب نبینند و این سینما چیزی ندارد که انسان بخواهد در آن کار کند.

بازی قابل تحسین او در فیلم «مردی شبیه باران» سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد تا آنجا که او درباره جایزه اش گفته بود:هنوز هم سیمرغم را دارم. وقتی بعد از ۷ سال در جشنواره فیلم فجر به من جایزه دادند . خیلی وزنش سنگین بود! جایزه تأثیری در روند کاری ام نداشت. وقتی که کار می‌کنم نمی‌توانم کم بگذارم، مردم برایم اهمیت دارند.

ابوالفضل پورعرب بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، متولّد 1340 تهران است. وی فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است.

او هر چند نخستین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شد اما ورود او به سینما را باید از ۱۳۶۹ و بازی در فیلم عروس برشمرد وی به عنوان جوان اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی را بازی کرد.

از جمله فیلم‌هایی که پورعرب در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان قربانی به کارگردانی رسول صدرعاملی ،نرگس به کارگردانی رخشان بنی اعتماد ، آواز تهران به کارگردانی کامران قدکچیان ،رابطه پنهانی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری ،مهاجران به کارگردانی مهدی صباغ زاده ، سوء ظن به کارگردانی کاظم معصومی، دو روی سکه به کارگردانی محمد متوسلانی، نیش به کارگردانی همایون اسعدیان، چهره به کارگردانی سیروس الوند، بهشت پنهان به کارگردانی کامران قدکچیان، در کمال خونسردی به کارگردانی سیامک شایقی، بی‌قرار به کارگردانی مجید قاری‌زاده، مرضیه به کارگردانی اسفندیار شهیدی، مردی شبیه باران به کارگردانی سعید سهیلی، قاصدک به کارگردانی قاسم جعفری، حماسه قهرمانان به کارگردانی جمشید حیدری، غریبانه به کارگردانی احمد امینی، باد و شقایق به کارگردانی سیدضیاءالدین دری، جوانی به کارگردانی مجید قاری‌زاده، مردی از جنس بلور به کارگردانی سعید سهیلی، عشق کافی نیست به کارگردانی مهدی صباغ زاده، معصوم به کارگردانی داود توحیدپرست، دستهای آلوده به کارگردانی سیروس الوند، رقص شیطان به کارگردانی اسماعیل براری، زندانی ۷۰۷ به کارگردانی حبیب الله بهمنی، تو را دوست دارم به کارگردانی عبدالله باکیده، همسر دلخواه من به کارگردانی افشین شرکت، تیک به کارگردانی اسماعیل فلاح پور، چند می‌گیری گریه کنی به کارگردانی شاهد احمدلو، مجنون لیلی به کارگردانی قاسم جعفری، سربلند به کارگردانی سعید تهرانی، زمهریر به کارگردانی علی روئین‌تن را نام برد.

از جمه آثار تلویزیونی او می توان زیرزمین به کارگردانی علیرضا افخمی، تنهاترین سردار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، مسافر به کارگردانی سیروس مقدم، همراز به کارگردانی سامان مقدم و تا غروب را نام برد.

پورعرب همچنین در طول این سال‌ها موفق به کسب جوایزی نیز شد که می توان به تجلیل در جشنواره نهم فیلم فجر به دلیل بازی در فیلم عروس، بهترین بازیگر مرد، فیلم عروس، جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ و بهترین بازیگر نقش اول مرد، مردی شبیه باران سعید سهیلی پانزدهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

برنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
۰
۰
آرزوی سلامتی وموفقیت برای ایشان
بهزاد (بابای ایلیا)
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
۰
۰
آقای پور عرب ! دوستت دارم و از شنیدن خبر بیماریت بسیار متاثر شدم - برای شما و همه بیماران از خدا التماس شفا دارم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها