آزادی حمل سلاح در آمریکا

تیراندازی در شیکاگو / پلیس آمریکایی کشته شد

در ادامه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در ایالات متحده، یک مأمور پلیس آمریکا در جریان حادثه تیراندازی در «شیکاگو» جان خود را از دست داد و یک افسر پلیس آمریکایی دیگر زخمی شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۹۰۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، در یک حادثه تیراندازی که ساعت ۲۱:۰۰ شنبه شب به وقت محلی در بخش جنوبی شهر شیکاگو واقع در ایالت «ایلینوی» آمریکا به وقوع پیوست، دست‌کم یک مأمور پلیس کشته و یک پلیس زخمی شد.

«دیوید براون» سرپرست اداره پلیس شیکاگو در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که اداره پلیس شیکاگو یکی از افسران پلیس خود را در تیراندازی خشونت بار انجام داد و وضعیت جسمانی یک افسر پلیس دوم که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، وخیم است.

گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که دو مظنون حادثه تیراندازی مذکور بلافاصله پس از تیراندازی بازداشت شدند.

طبق این گزارش، یکی از مظنونین حادثه تیراندازی فوق نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد و نیروهای امنیتی وی را بیمارستان منتقل کردند.

طبق این گزارش، یک مظنون سوم که یک زن بوده است نیز اواخر شب گذشته به وقت محلی تحت تعقیب پلیس قرار داشت.

هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی در خصوص علت حادثه تیراندازی در شیکاگو منتشر نشده است و فقط گفته شده است که در جریان ایست بازرسی پلیس، حادثه تیراندازی رخ داده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا منجر می‌شود که روزانه تعداد نیز در آن کشته می‌شوند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره آمریکا نیز حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شیکاگو در تابستان سال جاری میلادی با بالا رفتن خشونت‌های مرتبط با شلیک گلوله مواجه بوده است به طوری که ماه گذشته تنها در یک شب، دست‌کم سه نفر بر اثر شلیک گلوله در چهار حادثه تیراندازی مجزا در این شهر جان خود را از دست دادند و ۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که در جریان تعطیلات چهارم جولای (۱۳ تیرماه) در بیش از ۵۰۰ تیراندازی در سراسر ایالات متحده، دست‌کم ۲۳۳ نفر کشته شدند و ۶۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱، در حادثه‌های مرتبط با تیراندازی در ایالات متحده، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ نفر کشته شدند یا می‌توان گفت که به طور میانگین ۵۴ نفر در هر روز در حادثه‌های مرتبط با تیراندازی در آمریکا جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها