دکتر رضا مهدی‌زاده انویق متولد سال ۱۳۶۹ در ارومیه، آذربایجان غربی است. او تحصیلات خود را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و هم‌اکنون در حال تحصیل در دانشگاه اویرو (Aveiro) پرتغال می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۲۹۷۲۶
 
رضا مهدی‌زاده
 
زمینه فعالیت مهدی‌زاده

اگر نگاهی به تاریخچه فعالیت‌های مهدی‌زاده داشته باشیم متوجه می‌شویم این جوان موفق ارومیه‌ای از سنین کم فعالیت خود را در حوزه‌‌های مختلف مانند: فعالیت های عمرانی، طراحی مصنوعات چوبی، دکوراسیون داخلی، موسیقی، واردات و صادرات، خیریه و ... آغاز کرده است. او هم‌اکنون در کشور پرتغال علاوه بر مشغولیت به تحصیل و انجام فعالیت‌های آکادمیک و تحقیقاتی در زمینه کاهش ترافیک در شرایط بارندگی شدید و بحرانی، مدیریت بخش‌های مختلفی از جمله گروه مجرب فنی‌مهندسی ، گروه متخصصین واردات و صادرات  و گروه مشاوران مهاجرتی مهدی‌زاده را نیز بر عهده دارد.

وی با توجه به پیشینه علمی و تجربه کاری خود در زمینه عمرانی، تمرکز خود را در مشاوره مهاجرت قانونی به‌وسیله سرمایه‌گذاری و دریافت گلدن ویزا و اخذ شهروندی اروپا از این طریق، معطوف کرده‌است.

فعالیت‌های علمی مهدی‌زاده

مهدی‌زاده علاوه بر تمام فعالیت‌های تجاری و جانبی خود، در حوزه علمی، یکی از فعال ترین افراد در زمینه مهندسی عمران نیز محسوب می‌شود. بخش اصلی تحقیقات او در حوزه حمل‌ونقل، ترافیک و مدیریت بحران می‌باشد. او چندین مقاله بین‌المللی در این زمینه به چاپ رسانده و در کنفرانس‌های معتبر علمی به عنوان محقق در این زمینه شرکت کرده ‌است.

او همیشه به جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی‌ها در زمینه مهندسی عمران و به خصوص حمل‌ونقل وترافیک علاقمند بوده، و در این زمینه، کتابی با عنوان  “ آینده جهان حمل‌ ونقل ” برای متخصصان، محققان و علاقمندان به این رشته فراهم آورده‌است، تا به روز‌ترین مطالب در زمینه تغییرات حمل‌ونقل در جهان به زبان فارسی در اختیارعموم قرار گیرد.

این کتاب در دو بخش به توصیف سیستم حمل و نقل جهانی و سیستم موجود در ایران و آینده پیش‌روی آن می‌پردازد. در این کتاب مهدی‌زاده به همراه دو تن از محققین دانشگاه اویرو پرتغال با مقدمه‌ای از پاول کامفورت (Paul Comfort) آغاز سپس با توجه به هدف این سه محقق در جهت ارائه محتوایی جامع و کامل به خواننده دراین زمینه، بخشی تألیفی با محتواهایی که جای خالی‌شان در سخنان کامفورت احساس می‌شد گردآوری شده و به کتاب افزوده شده ‌است.

نگاهی کوتاه به کتاب آینده جهان حمل‌ونقل

انسان‌ها از نخستین روزهای زندگی تا به امروز همواره در تلاش بوده‌اند تا آسودگی را برای خود و هم‌نوعانشان به ارمغان بیاورند. یکی از اختراعات اصلی بشر در جهت افزایش کیفیت زندگی، سیستم حمل‌ونقل می‌باشد.
 
رضا مهدی‌زاده

در تاریخ شاهد تغییرات مداوم این صنعت بوده‌ایم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و چالش‌های محیط زیستی ایجاد شده توسط سیستم حمل‌ونقل، بیش از هر زمان دیگری نیاز به تغییر و انقلاب در این صنعت احساس می‌شود.

 با وجود اینکه خودروهای الکتریکی و پایدار، با سرعت بسیاری در حال پیشرفت هستند، اما کماکان تا رسیدن به رفع کامل مشکلات زیست محیطی ایجاد شده توسط سیستم حمل‌ونقل فاصله بسیاری پا برجاست.

در این کتاب سعی شده که با ارائه به‌روزترین مطالب در این زمینه و آگاهی‌رسانی عمومی، شاهد قدم‌های بزرگی به سمت پایداری حمل‌ونقل عمومی در جهان باشیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دکتر رضا مهدی‌زاده می‌توانید از طریق آدرس www.drrezamehdizadeh.com به سایت شخصی او مراجعه نمایید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها