دبیرکل گروه جهادی کتائب سید الشهداء:

مقاومت تا اجبار اشغالگر به خروج ادامه دارد

دبیرکل گروه جهادی «کتائب سید الشهداء» از گروه های مقاومت زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که مقاومت تا اجبار اشغالگر به خروج ذلت بار از عراق ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، «ابوآلاء الولائی» در توئیتی در واکنش به دستاورد چهارمین دور گفتگوها بین بغداد و واشنگتن تاکید کرد که عملیات مقاومت تا اجبار اشغالگر به خروج ذلت بار از عراق ادامه دارد.

وی با استناد به آیات ششم و هفتم سوره «المعارج» نوشته است: «آنها، دور از دسترس می پندارند و ما آن را نزدیک می بینیم.»

ابوآلاء الولائی عملکرد تیم مذاکره کننده عراقی را در برابر آمریکایی ها مورد انتقاد قرار داده و افزوده است: «مذاکرات انیمیشنی» در «کاخ توطئه های سیاه» هرگز مقاومت را فریب نمی دهد و مقاومت هوشیاریش را بر خون شهدای شریک در آزادی، مبتنی کرده است.

وی با اشاره به همزمانی چهارمین دور گفتگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن با ایام عید غدیر خم گفته است: شایسته ملت پیرو امام علی (ع)، جز کرامت و حاکمیت نیست.

پیش از این نیز گروه های مقاومت عصائب اهل الحق، النجباء و کتائب حزب الله در بیانیه ها و اظهار نظرهای رسمی از دستاورد چهارمین دور گفت وگوها بین بغداد و واشنگتن انتقاد کرده و آن را فریب و دروغ توصیف کرده بودند.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق در این راستا گفته بود که تغییر عنوان نیروهای آمریکایی موجود در خاک عراق از عملیاتی به آموزشی و مستشاری، نیرنگ و دروغ است.

وی تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی بر ماندن در خاک عراق اصرار کنند، هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

کتائب حزب الله عراق نیز دربیانیه ای اعلام کرد که آمریکایی ها باید بدانند که اگر خاک عراق را ترک نکنند باید منتظر غافلگیری بزرگتری باشند.

«نصر الشمری» سخنگوی رسمی جنبش اسلامی النجباء نیز تصریح کرده است که حضور نظامی آمریکا، اسامی و نام های متفاوتی ندارد و همچنان تحت هر عنوان و هر توصیفی، اهدافی برای سلاح مقاومت عراق هستند.

چهارمین دور گفتگوها که قرار بود به خروج کامل نیروهای آمریکایی منجر شود به دلیل تغییر عنوان نظامیان آمریکایی حاضر در خاک عراق از نیروهای عملیاتی رزمی به نیروهای آموزشی و مستشاری، انتقادهای زیادی را علیه تیم مذاکره کننده عراقی به دنبال داشته است.

این درحالی است که دولت عراق در طول یک سال گذشته، وجود نیروهای عملیاتی آمریکایی را در خاک این کشور منکر می شد و همواره تاکید داشت که این نیروها، آموزشی و مستشاری هستند.

به رغم انتقادات تند به نتائج چهارمین دور گفتگوها بین بغداد و واشنگتن اما دولت عراق معتقد است که دستاوردهای مثبتی را محقق کرده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها