رئیس‌ جمهور منتخب با بیان اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف را هم‌زمان باید مدیریت کند، گفت: نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، نشست ویژه آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب برای بررسی مسائل صنعت برق کشور با حضور مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت برق برگزار شد.

«برنامه ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق»، «تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها»،‌ «تسریع در فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور»، «لزوم طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی ، صنعتی و کشاورزی»، «توسعه زمینه های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی»، «استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکارهای نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور»، «بررسی راهکارهای غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکارهای تهاتری و اعطای امتیازات به آنها» ۷ محور مورد تاکید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه بود.

رئیس جمهور منتخب در این جلسه همچنین افزود: وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند. اعمال قانون تعارف بردار نیست. نمیشود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند

آیت الله رئیسی تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قراردادهای لازم برای تامین نیاز کشور شود. عدم پیش بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست. افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاهها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است.

به گزارش فارس، پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکارهای ریشه کنی بسترهای فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسایل اولویت دار خوزستان برگزار شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها