جنگل‌ های زاگرس و منطقه گچساران همچنان در سایه نبود امکانات می‌سوزند

وعده‌ها، آتش را خاموش نمی‌کنند

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست:

عبور متروی پردیس - تهران زیر زمینی است

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسیر قطار تهران – پردیس از محدوده شرق تهران شروع و در پردیس به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، حمید جلالوندی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح عبور قطار تهران – پردیس از مناطق حفاظت شده گفت: مسیر قطار تهران – پردیس از محدوده شرق تهران واقع در مجاورت پایانه جدید اتوبوسرانی شروع و در پردیس به اتمام می رسد. تمامی طول مسیر به صورت زیر زمینی است و هیچ آسیبی برای مناطق حفاظت شده ندارد.

جلالوندی در مورد مسائل مطرح شده نظیر قطع تعداد ۱۷ هزار و ۴۲۶ اصله درختچه و ۵۶۰ اصله درخت سوزنی برگ قدیمی در مسیر این پروژه گفت: این صحبت‌ها شایعه و جوسازی است، فقط تعدادی درخت در ورودی مسیر متروی تهران - پردیس واقع در شرق تهران جابجا می‌شوند.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد تعداد دقیق درختانی که باید جابجا شوند افزود: اطلاع دقیقی از تعداد این درختان ندارم.

جلالوندی در پاسخ به این سوال که آیا با حفاری این تونل تخریب زیست محیطی مناطق حفاظت شده را تهدید می کند یا خیر؟ گفت: هیچ تخریب زیست محیطی صورت نمی‌گیرد فقط ممکن است در حفاری تونل بُراده یا مواد حفاری خارج گردد.

وی تصریح کرد: این مسیر کم خطر‌ترین و کم آسیب‌ترین مسیر برای عبور این قطار است.

به تازگی خبری مبنی بر توافق سازمان حفاظت محیط زیست با عبور قطار تهران - پردیس از مناطق حفاظت شده جاجرود، پارک ملی سرخه حصار منتشر شد، که با اعتراض حامیان محیط زیست روبرو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها