شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد

کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که آلاینده شاخص «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» هم‌اکنون با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
کد خبر: ۱۳۲۴۲۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۱۱ تیر ۱۴۰۰) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ ها جلوگیری خواهد کرد، با این حال، افزایش دما و حضور عوامل کافی، سبب تولید آلاینده ازن خواهد شد و به‌تبع آن در برخی ساعات بعدازظهر احتمال برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق وجود خواهد داشت.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه سبب پراکندگی آلاینده‌ ها شده که برقراری وضعیت قابل‌قبول را به دنبال خواهد داشت. استمرار وضعیت جوی مساعد تا صبح روز شنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۰) شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

طی روز نیز وزش باد مؤثر تا حدودی از تجمع آلاینده‌ ها جلوگیری خواهد کرد، درحالی‌که احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت، هرچند با توجه به رشد ابرناکی و ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

با وزش باد مؤثر در ساعات پایانی شنبه پراکندگی آلاینده‌ ها و درنتیجه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۶ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها