مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز

کاروانسرای شاه عباسی، مکانی برای عرضه تولیدات صنایع دستی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی کرج با حکم دستگاه قضایی پلمب شد و قرار است بعد از فک پلمب به مجموعه فرهنگی و هنری و مکانی برای عرضه تولیدات صنایع دستی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۸۵
به گزارش جام جم آنلاین البرز، محمدی افزود: بنا بود کاروانسرای شاه عباسی از طریق بخش خصوصی به مجموعه‌ای فرهنگی، هنری و پذیرایی تبدیل شود ولی به علت مشکلات پیش آمده با حکم دستگاه قضا پلمب شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اضافه کرد: این کاروانسرا از طریق صندوق احیای بنا‌های تاریخی به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی واگذارشد و این مجموعه را به شخص حقیقی اجاره داده است.
محمدی گفت: بهره بردار برای درآمدزایی قراربود قسمتی از این مجموعه را به رستوران اختصاص دهد، ولی متاسفانه بخش عمده‌ای به این موضوع اختصاص داده شد و سازه‌ای در قسمت غربی کاروانسرا برای آشپزخانه ایجاد کردند.
وی با بیان این که شهرداری کرج به خاطر ایجاد این سازه، در کمیسیون ماده ۱۰۰، بهره بردار را به پرداخت ۲۰ میلیارد تومان ملزم کرده است، افزود: علاوه بر این موضوع همسایه‌های اطراف این کاروانسرا به علت مشکلات و مزاحمت‌های ایجاد شده بر اثر فعالیت این آشپزخانه از بهره بردار شکایت کردند که با پیگیری‌های انجام شده، دستگاه قضا حکم پلمب این مجموعه را صادر کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از چهار سال قراردادی که با این بهره بردار منعقد شده است، سه سال باقی مانده که با نامه نگاری با وزارت میراث فرهنگی درخواستی مبنی بر انفصال قرارداد ارسال شده است.
محمدی گفت: بعد از فک پلمب، کاروانسرای شاه عباسی به مجموعه‌ای فرهنگی و هنری و مکانی برای حضور هنرمندان و عرضه تولیدات صنایع دستی تبدیل می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها