دکتر پژمان صالحی‌فر اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است و تعداد مراکز خونگیری در استان باید افزایش یابد.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۴۶
به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از فارس، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت:در هیچ یک از شهرستان‌های این استان مرکز خونگیری وجود ندارد، تنها یک مرکز ثابت انتقال خون در استان و آن هم در شهر کرمانشاه وجود دارد، با اقدامات انجام شده تیم سیار انتقال خون در شهرهای فاقد پایگاه مستقر خواهد شد.

با این اوصاف، تنها راهکار استفاده از پتانسیل اهدای خون استفاده از تیم‌های سیار است که خود تیم سیار هم شرایط خاصی دارد مثلا اینکه در چه مکانی مستقر شود و در هر شرایطی هم نمی‌شود تیم را اعزام کرد.

به عنوان مثال در در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سنقر، روانسر و کنگاور مکانی با کمک هلال احمر و یا دانشگاه در اختیار داریم که در طوی ماه اعزام تیم‌های سیار خون‌گیری انجام می‌شود.

برنامه تیم سیار در تیرماه به گونه ای است که در روزهای ششم و بیستم تیرماه در دو نوبت در خدمت مردم اسلام آبادغرب خواهیم بود، روز نهم تیرماه در سنقر، سیزدهم در روانسر و بیست و سوم در کنگاور مستقر خواهیم بود.

متأسفانه در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، هرسین، صحنه و جوانرود مکانی برای استقرار تیم سیار در اختیار نداریم که در این خصوص از فرمانداران، مسؤولان بهداشتی و هلال احمر می‌خواهم که هر کدام قادر هستند فضایی را در اختیار سازمان انتقال خون استان قرار دهند.

حداقل یک یا دو روز در هفته هم به صورت اتوبوس سیار، بیشتر در حوزه شهرستان کرمانشاه در خدمت کارخانجات و اداره‌های اطراف شهر هستیم که با هماهنگی قبلی برای خونگیری از پرسنل خدمت عزیزان می‌رسیم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها