رئیس ستاد انتخابات استان کرمان عنوان کرد:

مشارکت ۵۰ درصدی گروه سنی فعال و جوان استان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت:سنین ۲۵ تا ۴۵ سال بیشترین فراوانی را در مشارکت انتخابات در استان کرمان دارند که ۵۰ درصد شرکت کننده‌ها را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۳۲۱۸۱۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدصادق بصیری،در نشست خبری ضمن قدردانی از مردم فهیم و انقلابی استان کرمان به واسطه مشارکت در انتخابات بیان داشت:مردم وظیفه خود را به خوبی تشخیص داده و عمل کردند.

وی ادامه داد: ملت ما پاسخی سزاوار به دشمنانی دادند که در صدد القا بودند که پشتوانه جمهوری اسلامی کم شده است و کرمان جزو استان‌های اول در مشارکت انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در استان کرمان 2 هزار و 842 شعبه اخذ رای با 45 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و خدماتی کار رای‌گیری را از 2 میلیون و 197 هزار و 572 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان انجام دادند.

بصیری بیان کرد:یک هزار و800 نفر نامزد برای 440 کرسی شوراهای اسلامی 84 شهر و 15 هزار و 680 نامزد برای 8720 کرسی در 2812 روستا در استان کرمان رقابت کردند.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 321 هزار و 275 تعرفه رای در استان صادر شده که با نرخ واجدان شرایط رای در استان کرمان، 60 درصد را شامل می‌شود.

بصیری ابراز داشت: براساس تعرفه‌های صادره در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 60 درصد حضور و مشارکت مردم کرمان را در این انتخابات داریم. 
 
وی ابراز داشت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان، یک میلیون و 296 هزار  و 19 تعرفه صادر شده که با نرخ واجدان شرایط 59 درصد مشارکت را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه در زمان رای دو تعرفه ریاست جمهوری و شوراها به فرد داده می‌شود، تفاوت موجود در مشارکت مربوط به این است که مناطقی مانند پادگان‌ها به عنوان مناطق شهری حساب نمی‌شوند و صندوق اخذ رای شورا به آنجا نرفته است.

بصیری عنوان کرد: میانگین استان در انتخابات 51 درصد زن و 49 درصد مرد هستند و سنین 25 تا 45 سال بیشترین فراوانی را در مشارکت داشتند و 50 درصد شرکت کننده‌ها را به خود اختصاص دادند که گروه سنی فعال و جوان است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود:با توزیع دقیق و حساب شده تعرفه‌ها هیچ کمبودی از این حیث نداشتیم، شمارش آرا از ساعت 2 بامداد آغاز شده و هنوز ادامه دارد، شمارش آرای ریاست جمهوری رو به پایان است و شوراهای اسلامی تا عصر ادامه دارد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها