موافقت ایران با لغو ویزای عراق

ویزای اربعین برداشته شد

سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه موضوع لغو ویزا صرفا مختص اربعین حسینی (ع) نیست، افزود: اقدامات لازم از طرف ایرانی انجام شده و منتظر موافقت طرف عراقی برای برداشته شدن روادید هستیم.
کد خبر: ۱۳۲۱۱۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج مسجدی در گفتگو با ایرنا گفت: برای لغو روادید با دولت عراق به نخست وزیری آقای مصطفی الکاظمی وارد مذاکره شدیم. کمیته مشترکی تشکیل شد و بحث های مختلف و متعددی در جلسات مشترک مطرح شد. این جلسات منجر به یادداشت تفاهمی شد که در حال تنظیم است و با امضای آن از سوی طرف عراقی در این باره اطلاع رسانی و اقدام خواهد شد.

ایرج مسجدی با اشاره به سابقه لغو روادید بین دو کشور افزود: در زمان نخست وزیری عادل عبدالمهدی روندی برای روادید و روابط دو کشور در پیش گرفته شد که طی آن هزینه صدور ویزا رایگان شد. در سفر آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق موافقت شد تا روادیدبرای همه انواع ویزا، رایگان باشد و این خدمت بزرگی به مردم بود. سال پیش از آن هم زوار رایگان آمدند. البته این موضوع مربوط به پیش از شیوع کرونا است.

مسجدی ادامه داد: اکنون زمانی که هیات های دولت دو کشور مصوب کنند -که طرف ایرانی موافقت کرده- و یادداشت تفاهم به امضای طرف عراقی برسد، اجرایی خواهد شد.

وی توضیح داد: این اقدام نه فقط برای اربعین حسینی که برای همیشه و کلی است. ما یادداشت رسمی را برای طرف عراقی فرستادیم و منتظریم که دولت عراق هم آن را تصویب و امضا کند.

سفیر ایران در بغداد از تماس خود با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت و تصریح کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق مرتبا و مجدانه این موضوع را پیگیری می کند.

این توضیحات سفیر پس از آن بیان می شود که در شبکه های اجتماعی اخبار ناقصی درباره لغو روادید بین دو کشور بدون توجه به شرط موافقت طرف عراقی منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها