حشد شعبی با انتشار بیانیه‌ای خبر داد

حمله داعش به مواضع حشد شعبی در شمال بغداد

یک منبع دولتی عراق خبر داد

وزیر خارجه انگلیس عازم بغداد می‌شود

یک منبع دولتی عراق خبر داد که وزیر خارجه انگلیس برای بررسی پاره‌ای از مسائل به‌ویژه حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق عازم بغداد می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۹۰۶۹
به گزارش جام جم آنلاین، شامگاه چهارشنبه به پایگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس هفته آینده وارد بغداد می‌شود.

بر اساس این گزارش، منبع یادشده در این خصوص گفت: «راب در سفری که قرار است صورت گیرد و در آن با "فؤاد حسین" همتای عراقی‌اش و "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق دیدار کند،‌ چند پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد».

وی ادامه داد: «از جمله پرونده‌هایی که وزیر خارجه انگلیس آن را بررسی خواهد کرد، حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی و روابط بغداد و لندن است؛ اما پرونده اصلی [این دیدار] مربوط به حضور نیروهای ائتلاف است».

همزمان با این گزارش، وزیر خارجه انگلیس در حساب کاربریش در شبکه توئیتر خبر داد: «امروز با الکاظمی نخست‌وزیر عراق به منظور محکومیت تهدیدات اخیر گروه‌های مسلح علیه منطقه بین‌الملی بغداد (منطقه سبز) گفت‌و‌گو کردم. این شبه‌نظامیان حاکمیت قانون و تمایل مردم عراق به صلح را تضعیف می‌کنند».

این گزارش در حالی منتشر شده است که «مایکل ویگستون» فرمانده نیروهای هوایی بریتانیا نیز، اخیرا، در اظهاراتی گفت: «ما عملیات حمایت از دولت عراق را انجام خواهیم داد و با [عناصر] بازمانده داعش در عراق و سوریه مبارزه خواهیم کرد. جنگ را به پناهگاه‌های آن‌ها خواهیم کشاند جایی که هیچ راه فراری از آن ندارند زیرا آن‌ها خیابان‌های پادشاهی متحده [بریتانیا]‌ و متحدان ما را تهدید می‌کنند».
 
منبع : فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها