کم، وقت و ذهن و روان و اینترنت و انگشت‌هایمان روی صفحه مالشی بالا پایین می‌شد و مخ خودمان را ترید می‌کردیم، دو سه ماهی هست که عجایب‌ خلقتی هم به‌نام کلاب‌ هاوس به جمع اینستا، تلگرام، واتساپ، توییتر و فیسبوک اضافه شده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۸۶

حالا چی هست عرض می‌کنم. شما اگر مترو سوار شده باشید کلاب‌هاوس یک جایی هست عین همین قطار مترو. یک جایی است که یک نفر به‌اصطلاح یک روم می‌زند و سر یک موضوع مشخص یا حتی غیرمشخص دور هم حرف می‌زنند و آخرش هم دو دست از پا درازتر هرکسی می‌رود خانه خودش.

نامزدهای ریاست‌جمهوری هم به این بستر روی آورده‌اند و با مردم و جامعه گفت‌وگو می‌کنند. نمی‌دانم این اپلیکیشن در این مدت کوتاه چه‌جوری منطق و رفتار خودش را جا انداخته است و یک‌سری کارها در آن مد است که به اختصار بعضی‌هایشان را خدمت‌تان عرض‌می‌کنم.

صدا: کلاب‌هاوس صدامحور است. پس هرچه صدایتان را خش‌دارتر و لوله‌بخاری‌ای کنید اقبال و چشم قلبی به شما بیشتر خواهد شد.

خارجکی باش: استفاده از اصطلاحات و کلمات خارجی خصوصا انگلیسی خیلی مهم است. بلد نیستید؟ مهم نیست ... همه را فارسی بگویید فقط وقتی حرف‌تان تمام شد بگویید با اجازه مایکم را آف می‌کنم بس است شما گل را زده‌اید. به ترامپ بگویید چرامپ. به لندن لاندان و به نیویورک بگویید نویورک.

وقت را دریاب: این‌جوری باشید که مثلا شما وقت زمانی‌تان با ساعت رسمی ایران فرق دارد و وقت بخیر بگویید به ایرانیان عزیز و بگید من نمی‌دونم الان ایران ساعت چنده.

چی صدا کنم تو رو؟ اگر مسؤول اتاق یا همان مدیریتور هستید اعضای اتاق را با اسم کوچک و محل زندگی‌شان صدا کنید. مثلا مژگان از دوسلدورف با ماست مایکتون آنه بفرمایید.

حرف زدن از کلاب‌ هاوس در یک ستون افاقه نمی‌کند. باقی‌اش طلب‌تان در همین ستون.

حامد عسکری - شاعر و نویسنده / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها