مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی از پیشرفت 70 درصدی عملیات تکمیلی بدنه و تاسیسات هیدرولیکی بند خاکی میاندشت در شهرستان اسفراین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۶۲۷۵

مبین رجبی در گفت و گو با جام جم آنلاین خراسان رضوی اظهار کرد: کارفرمای این پروژه که از سال 98 آغاز شده، سازمان امور عشایری  وزارت جهاد کشاورزی و شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی، اجرای تجهیزات هیدرولیکی و تکمیل بدنه بندخاکی را بر عهده دارد.

رجبی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: بند خاکی مذکور که در اراضی حفاظت شده میاندشت شهرستان اسفراین و در نزدیکی روستای گورپان واقع شده، به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب عشایر منطقه، نقش به سزایی در تولید نهاده های دامی در منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی افزود: با تکمیل پروژه و افزایش ارتفاع بند و همچینن افزایش ظرفیت ذخیره آب، علاوه بر امکان تامین بخش زیادی از آب مورد نیاز برای کشاورزی و دامپروری در منطقه، شاهد گامی موثر مقابل کم آبی در فصل های خشک خواهیم بود.

وی همچنین ایجاد اشتغال را یکی از جمله اولویت های این شرکت در انجام پروژه های عمرانی عنوان کرد و گفت: در پروژه عملیات تکمیلی بدنه و تاسیسات هیدرولیکی بند خاکی میاندشت، برای 85 نفر شغل ایجاد شده که بیشتر آن ها از بومیان منطقه هستند.

گفتنی است، شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی یکی از مجموعه های فعال در کشور در زمینه سدسازی و پروژه آب است که احداث سدهای سنگرد سبزوار، مخزنی سومبار، ابیورد و همچنین تحکیم و آب بندی سد گلستان را در کارنامه خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها