معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز واکسینه کردن افراد 75 سال به بالا خبر داد و گفت: تا کنون حدود 50 درصد افراد سالمند اصفهان واکسینه و انتظار داریم این اطلاع رسانی جهت واکسینه کردن مابقی سالمندان انجام شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۵۰

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان،کمال حیدری روز چهارشنبه در گفت و گوی زنده که از طریق فضای مجازی انجام شد،اظهار داشت: موج چهارم کرونا در حال افول است اما به نظر می رسد مردم زیاد پروتکل ها را رعایت نمی کنند که ما انتظارداریم مردم بیش از پیش همکاری کنند تا این شرایط بحرانی را بگذارنیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای 80 سال افزود: در حال حاضر ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلای بزرگ و محل قبلی نمایشگاه های بین المللی در پل شهرستان کلانشهر اصفهان فعال است که به زودی این مراکز در کلانشهر اصفهان به ۶ مرکز ارتقاء پیدا می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد:تا کنون حدود  ۱۵۰ هزار نفر در استان واکسن کرونا را دریافت کردند و پیش بینی می شود که با افزایش گروه های سنی واکسینه بطور میانگین روزانه یکصد هزار نفر واکسینه شوند.

وی بااشاره به اینکه از امروز واکسینه کردن افراد 75 سال به بالا نیز آغاز شده است،تصریح کرد: تا کنون حدود 50 درصد از افراد بالای ۸۰ سال در استان اصفهان برای واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده اند.

حیدی ادامه داد: به غیر از ثبت نام از طریق سامانه سلامت (salamat.gov.ir) و یا از  طریق تماس از مراکز بهداشت برای واکسینه شدن،سالمندان می توانند حضوری هم مراجعه و اقدام به واکسن زدن کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه واکسینه کردن افراد مسن با سختی همراه بود واکسینه کردن از طریق داخل ماشین در محل قبلی نمایشگاه اصفهان با خودرو فراهم شده است که پس ازپایان دوره واکسیناسیون سالمندان این طرح متوقف می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ترس از واکسن افراد سالمند و برخی عوارض ناشی ازآن در فضای مجازی گفت: متاسفانه ما با اظهارنظر غیر مسئولانه برخی از افراد مواجه هستیم که این امر واقعا جای تعجب دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: واکسیناسیون بیماران خاص از ۲ هفته گذشته در استان، شروع شده که پیش بینی شده تا آبان امسال افراد با بیماری زمینه ای و تا چندین ماه آینده تمامی مردم واکسینه شوند.

حیدری در خصوص انتخاب نوع واکسن ها بیان داشت: فعلا در حال حاضر انتخابی نیست و هر مدل واکسنی که برسد ما فراخوان می کنیم اما وزارت بهداشت همه جوانب را در نظر می گیرد و مردم هم باید از این فرصت استفاده کنند.

وی در خصوص اینکه آیا عارضه ای در بین داوطلبانی واکسن کرونا (مشترک ایران و کوبا) دیده شده است،تصریح کرد: هیچ مورد حادی گزارش نشده و مابقی عوارض ها غیر حاد و بیشتر درد در ناحیه تزریق دست، خارش، تب بوده است.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها