جشن ازدواج 220 زوج تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر همزمان با میلاد حضرت علی (ع) ؛

اجرای پویش "وصل یار"

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر؛

ثبت نام متقاضیان فرزندخواندگی انجام می شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر با اشاره به این که ثبت نام متقاضیان فرزندخواندگی از طریق سامانه http://adoption.behzisti.net انجام می شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۹۵

به گزارش جام جم آنلاین معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر با اشاره به این که ثبت نام متقاضیان فرزندخواندگی از طریق سامانه http://adoption.behzisti.net انجام می شود گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند و کلیه فرآیند فرزندخواندگی بر اساس سامانه انجام می شود.
فرزانه فیروزی افزود:بیشتر فرزندانی که طی حکم قضایی با هدف مراقبت و نگهداری به بهزیستی سپرده می شوند به صورت موقت در مراکز حضور پیدا می کنند و عمده تلاش بهزیستی بازپیوند کودکان به خانواده زیستی و خویشاوندان واجد شرایط کودک است.
وی ادامه داد:در مواردی که شرایط باز پیوند مهیا نشود و یا خانواده کودک مجهول الهویه شناسایی نشود کودکان طی حکم قضایی به خانواده واجد شرایط فرزند پذیری سپرده می شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ادامه داد:با توجه تلاش بهزیستی برای باز پیوند کودکان به خانواده اصلی خود و فرهنگ سازی ایجاد شده و کثرت متقاضی فرزندخواندگی , تعداد کودکان با میزان متقاضیان هم خوانی ندارد.
البته چنانچه متقاضیان در خصوص فرزندان خاص , فرزندان با سن بالا, امین موقت و فرزند پسر درخواست داشته باشند روند فرزندخواندگی با اولویت و سرعت بیشتر صورت می گیرد.


وی گفت:در حال حاضر
این استان دارای ۱ شیرخوارگاه و ۴ خانه کودک و نوجوان شبانه روزی به تفکیک سن و جنس کودکان است که در طی یکسال اخیر پذیرای کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست بوده اند .

فیروزی افزود:همه فرزندان مقیم در این ۵ مرکز شرایط واگذاری به خانواده های فرزند پذیر را ندارند.
و زوجین واجدشرایط نیز عمدتا متقاضی کودک زیر ۵ سال هستند.
طی یکسال اخیر
از ۱۰۰ درصد کودک پذیرش شده در مراکز قریب به ۸۰ درصد کودکان زیر ۱۶ سال هستند که تنها ۲۰ درصد واجد شرایط واگذاری در سال اخیر بودند.افزون بر این با توجه درخواست زوجین عمدتا فرزندان زیر ۵ سال یعنی ۱۵ درصد از کودکان به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر خاطر نشان کرد:
با توجه به تدبیر سازمان بهزیستی کشور و ابلاغ بخشنامه امور فرزندخواندگی در ایام کرونا و همچنین با توجه به سیاست سازمان در زمینه کاهش مدت حضور فرزندان در خانه ها و پاسخگویی به متقاضیان واجدشرایط , خوشبختانه کرونا تاثیری در کاهش آمار فرزندخواندگی این استان نداشته است و میزان پذیرش و واگذاری فرزندان سیر معمول خود را طی می کند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها