فردا به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می شود؛

رقابت 118معلول بوشهری در اولین آزمون استخدامی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر خبرداد؛

شروع برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3تا6 سال

تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال است که دید را کاهش می دهد وپیشرفت آن باعث کم بینایی یا نابینایی می شود .
کد خبر: ۱۴۵۸۵۰۵
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم-ازآنجایی که آمبلیوپی بیماری به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست وتنها راه پیشگیری از تنبلی چشم ،تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است 
مهرناز اسکندری معاون امور توسعه پیشگیری از شروع غربالگری بینایی کودکان 3تا6 سال در سال جاری خبر داد و گفت : این برنامه در پایگاههای سنجش بینایی در سراسر استان اجرا می شود که والدین دارای کودک 3تا6 سال  با مراجعه به پایگاههای سنجش بهزیستی و مراکز مثبت زندگی و مراکز بهداشت در سطح استان می توانند کودکان خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار دهند. 
وی استفاده از ابزارهای نوین را در این سنجش وغربالگری رایادآور شد وخاطر نشان کرد:  ما در این استان غربالگری بینایی را با استفاده از چارت E  و همچنین با استفاده از دستگاههای غربالگری اپتیک پلاس  باکمترین زمان ممکن به انجام می رسانیم.
اسکندری یادآور شد:  این برنامه از 16 اردیبهشت 1403در سراسر کشور کارخود را آغاز نموده و تاپایان سال جاری ادامه دارد که در مراکز بهداشت ومراکز مثبت زندگی و پایگاههای دایمی دربهزیستی شهرستانها انجام می گردد.
 معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر اذعان کرد : درسال 1402 تعداد 60737 کودک دربرنامه فوق غربال گردیده اند که تعداد 2074 نفر به اپتومتریست  (سطح دوم )ارجاع داده شده که 350کودک آمبلیوپ تشخیص داده شده  است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها