معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا:

زمان در مذاکرات برجام به نفع ما نیست

یک دیپلمات ارشد اروپایی در گفتگو با خبرنگار وال‌استریت ژورنال اذعان کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده در وین برای احیای برجام کار بسیار بسیار پیچیده‌ای دارند و هنوز جزئیات و مسائل زیادی باقی مانده‌ است که باید حل‌وفصل شود.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، یک دیپلمات ارشد اروپایی روز جمعه در گفتگو با لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در اروپا اعلام کرد که احیای برجام که مذاکرات مربوط به آن همچنان در جریان است، کار «بسیار بسیار پیچیده‌ای» است.

این دیپلمات ارشد اروپایی که خبرنگار وال استریت ژورنال نامش را فاش نکرده است، در خصوص احیای برجام اظهار داشت: «ما باید کارهای زیادی انجام دهیم و کار بسیار بسیار پیچیده‌ای [برای احیای برجام] داریم زیرا هنوز جزئیات و مسائل زیادی باید حل‌وفصل شوند.»

وی افزود: «ما اکنون دور بسیار مهمی از مذاکرات را آغاز کرده‌ایم. این دور از مذاکرات احتمالاً طولانی‌تر از سه مرحله قبلی خواهد بود؛ زیرا من فکر می‌کنم که حالا دیگر همه به ذهنیتی درباره اینکه تفاهم [برای احیای برجام] چگونه باید باشد، رسیده‌اند و اکنون ما باید آن را روی کاغذ بیاوریم.»

این دیپلمات اروپایی تأکید کرد: «هیچ محدودیت زمانی صریحی برای مذاکرات تعیین نشده است؛ اما چیزی که در ذهن همه می‌گذرد این است که هرچه زودتر بهتر. زیرا وقتی زمان بیشتری در این مسیر پیش برویم، کارها پیچیده‌تر خواهند شد.»

وی که به گفته خبرنگار وال‌استریت ژورنال نگرانی چندانی از وجود شکاف‌های زیاد میان مواضع آمریکا و اروپا از یک سو و مواضع ایران از سوی دیگر نداشت، در ادامه تصریح کرد: «وقتی طرف‌ها همچنان برای امتیاز دادن و توافق کردن زمان داشته باشند، طبیعی است که شاهد مواضع حداکثرگرایانه در زمینه تحریم‌ ها، سانتریفیوژها و سایر موارد باشیم.»

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها