به دست مهندسان ایتالیایی انجام می شود

بازسازی کف بزرگترین تماشاخانه امپراتوری رم

مهندسان ایتالیایی یک کف جدید برای تماشاخانه باستانی کولوسئوم می‌سازند که برای اولین بار به بازدیدکنندگان این محوطه تاریخی شانس ایستادن در میدان نبرد گلادیاتورها را می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۱۴۱۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا روز گذشته (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) از ساخت یک کف چوبی و کشویی برای تماشاخانه کولوسئوم، بزرگترین آمفی‌تئاتر رم باستان، خبر داد. این بنای دو هزار ساله در حال حاضر کف ندارد؛ کف چوبی آن در قرن ۱۹ میلادی توسط باستان‌شناسان برداشته شد تا شبکه زیرزمینی تونل‌هایی که گلادیاتورها و حیوانات پیش از جنگ‌های خونین گلادیاتوری در آن نگهداری می‌شدند، عیان شود.  

از بین ۱۰ شرکتی که به فراخوان سال ۲۰۲۰ دولت ایتالیا برای طراحی یک کف جدید برای کولوسئوم پاسخ دادند، شرکت مهندسی Ingegneria در میلان موفق شد قرارداد ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی این پروژه را از آن خود کند. طرح برنده شامل نصب صدها صفحه چوبی گردان است که امکان رسیدن نور و هوای طبیعی به تالارهای زیرزمینی این محوطه باستانی را فراهم می‌کند.
این پروژه تا سال ۲۰۲۳ میلادی تکمیل خواهد شد. 
به گفته فرانچسکینی، کف جدید تماشاخانه کولوسئوم به بازدیدکنندگان این شانس را می‌دهد تا از دل این بنای تاریخی، شکوه و عظمت آن را نظاره‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: به محض این که کف کولوسئوم به شکوه سابقش بازگردد، این تماشاخانه میزبان رویدادهای فرهنگی خواهد بود.

کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه امپراطوری رم بود. در دوران رم باستان، در این تماشاخانه جنگ‌های خونین گلادیاتوری در برابر دستکم ۵۰ هزار تماشاچی برگزار می‌شد. در مجموع بیش از ۴۰۰ هزار گلادیاتور در جریان این جنگ‌های خون‌بار جان خود را از دست دادند.

اگرچه شیوع ویروس کرونا گردشگری را محدود کرده است، کولوسئوم همچنان یکی از معروفترین جاذبه‌های گردشگری در کشور ایتالیاست؛ در سال ۲۰۱۹ میلادی که هنوز خبری از کرونا نبود، این محوطه تاریخی حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها