سازه های سنگی در عربستان پیدا شده که به گفته باستان شناسان از اهرام مصر نیز قدیمی تر هستند.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۳۱

کشف آثار باستانی قدیمی تر از اهرام مصر در عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بدر بن عبدالله، وزیر فرهنگ سعودی روز شنبه اعلام کرد که سازه‌های سنگی پیدا شده ‌اند که از قدیمی‌ترین اهرام مصر نیز قدیمی‌تر هستند. او با انتشار توئیتی نوشت که این آثار در شمال غربی عربستان کشف شده و آن را یک عملیات باستان شناسی مهم توصیف و تأکید کرد که بنا‌های عظیم سنگی در آن منطقه از قدیمی‌ترین بنا‌ها در دنیا هستند و بیش از ۷ هزار سال سن دارند. "

عبدالله پنجشنبه گذشته در گزارشی که در یک مجله آمریکایی منتشر شده بود گفت که این ساختار‌های کشف شده به شکل مستطیل‌های سنگی هستند و آن‌ها را قدیمی‌تر از اهرام مصر در جیزه که یکی از عجایب هفتگانه جهان است، توصیف کرد.

بودجه تحقیق در مورد این کشف باستان شناسی توسط کمیسیون سلطنتی تأسیس شده توسط عربستان سعودی تأمین می‌شود. محققان در این تحقیق گزارش دادند که هزاران سازه سنگی باستانی در صحرایی در شمال غربی عربستان بیش از ۷ هزار سال قدمت دارند و اعلام شده که آن‌ها ۲ هزار سال از اهرام مصر در جیزه پیرتر هستند.

برخی از این ساختار‌ها به صورت دیواره‌های کم ارتفاع به شکل مستطیل به نظر می‌رسند و محققان معتقدند که ممکن است برای هدایت موکب‌های در مسیر ساخته شده باشند. محققان اظهار داشتند که یکی از مستطیل‌هایی که پیدا کردند با حمل بیش از ۱۲ هزار تن سنگ بازالت ساخته شده که ساخت این سازه کار سخت و طاقت فرسایی بوده و انجام آن ده‌ها ماه به طول انجامیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها