استاندار قزوین گفت: توجه به تامین و رسیدگی به امور منابع آبی، راه و بهداشت و درمان از مهمترین اولویت های مدیران استان در سال جاری است.
استاندار قزوین گفت: توجه به تامین و رسیدگی به امور منابع آبی، راه و بهداشت و درمان از مهمترین اولویت های مدیران استان در سال جاری است.
کد خبر: ۱۳۱۱۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور استاندار، معاون عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران و مدیران دستگاههای اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این نشست که با هدف بررسی مشکلات ناشی از خشکسالی برگزار شد اظهارداشت: با شرایط سخت اعتباری در این روزها جا دارد از مدیران استان که تلاش زیادی می کنند تا خدمت رسانی متوقف نشود تشکر کنیم.

وی افزود: هر چند در سال گذشته حوادث طبیعی در استان کمتر رخ داد و خداوند کمک کرد تا چالش در این بخش کمتر باشد اما امسال دچار تنش آبی هستیم لذا باید برنامه جامعی تدوین شود و با اطلاع رسانی در رسانه ها و صدا و سیما، آگاهی بخشی به موقع صورت گیرد تا کشاورزان هم در جریان وقایع باشند.

استاندار قزوین بیان کرد: باید امسال در مصرف آب شرب و کشاورزی مدیریت مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم مسیر توسعه را بخوبی طی کنیم و به موفقیت برسیم.

جمالی پور گفت: لازم است برنامه ریزی مبسوطی در مصرف آب کشاورزی و شرب صورت گیرد تا با قطعی آب در تابستان مواجه نشویم و در این راه نیازمند همکاری مردم هستیم تا از این شرایط سخت و خشکسالی عبور کنیم.

تشکیل کمیته مدیریت مصرف آب

وی اضافه کرد: با گزارشی که از سوی هواشناسی ارائه شده وضعیت بارشی خوبی نخواهیم داشت و اگر مصرف را کنترل نکنیم با چالش های جدی مواجه خواهیم شد لذا با تشکیل کمیته مدیریت بهینه مصرف آب در قزوین و سایر شهرستانها لازم است بر تمامی فرآیندهای مصرف آب در بخش های کشاورزی و شرب نظارت شود.

تهیه طرح آمایش سرزمین ضروری است

استاندار قزوین اظهارداشت: اقتصاد ما کشاورزی نیست لذا باید در استان طرح آمایش زمین های کشاورزی تهیه شود تا به مردم بگوییم کجا و چه محصولی کشت کنند و الگوی کشت بدهیم و آب را مدیریت کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: وقتی همه زمینها را کشاورزی اعلام می کنیم خوب مردم هم می گویند آب را تامین کنید تا محصول بکاریم.

وی با اشاره به احتمال افزایش حریق در مراتع و منابع طبیعی در فصل تابستان تصریح کرد: باید از سوی منابع طبیعی موضوع پهنه بندی اراضی و عرصه ها انجام شود تا در زمان خشکسالی تابستان دچار چالش نشویم.

استاندار قزوین گفت: در سال جاری رسیدگی به موضوعات آب، راه و بهداشت و درمان در اولویت برنامه های مدیران استان است و در شورای برنامه ریزی به آن توجه ویژه خوایم داشت تا پروژه های این بخش عملیاتی شود.

جمالی پور خواستار همکاری رسانه ها برای مصرف بهینه آب در استان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها