رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با اجرای 41 برنامه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش قابل توجه جرائم خشن در استان بودیم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با اجرای 41 برنامه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش قابل توجه جرائم خشن در استان بودیم.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۳۲
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید  گفت :برنامه های شورای پیشگیری از وقوع جرم داستان در سال 1400 را 46 مورد بیان کرد و گفت: بخشی از این برنامه ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اجرا خواهد شد و بیش از 50 درصد برنامه ها در دستگاههای اجرایی مربوطه انجام خواهد شد و این امر نیازمند همکاری لازم و اثر گذار دستگاههای متولی این امر می باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود:آسیب شناسی در ابتدای سال برای بررسی چالش ها  و اقدامات موثر ضرور ی است.

 نیارکی اظهار داشت : همه دستگاهها مرتبط و عضو این شورا  اقدام لازم در خصوص  بررسی معضلات اجتماعی و جرایمی در استان شاخص بعمل آورند.
 
رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: انجام کار پژوهشی  و ایجاد حساسیت در خصوص  علل و عوامل بروز و افزایش برخی جرایم در استان را یک ضرورت و امر مهم برشمرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این موضوع شدند .
 
وی به افزایش نزاع در استان اشاره کرد و گفت: باید یک تحلیل اساسی از علل بالا برفتن نزاع و درگیری در استان صورت گیرد تا بر اساس عوامل بروز این امر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد .

در ابتدای این جلسه فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: در سال 99 تعداد 5 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار شد که 24 مصوبه داشته است این در حالیست که در شهرستانها نیز 19 جلسه با 100 مصوبه  داشتیم  که الحمدلله همه برنامه ها و مصوبات بصورت کامل و دقیق اجرا شده است.

وی افزود: تعدادی از برنامه های استان بعنوان الگو در سایر استانها  از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  پیشنهاد شده که از جمله آنها  برنامه کاهش جمعیت کیفری و سامانه تصمیم می باشد که در این راستا جزء 3 استان برتر هستیم.

فتحی اظهار کرد: در راستای اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ، 40 درصد از زوج هایی که درخواست طلاق داده بودند با راهنمایی و مشاوره های صورت گرفته بدون هیچ اقدامی از طلاق انصراف دادند که در این راستا نیز 15 درصد طلاق ها از طرق مشاوره حل شده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها