در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم آنلاین مطرح شد؛

جذب 70 درصدی دانشجویان مراکز علمی-کاربردی در بازار کار

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی صنعت هوانوردی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: مراکز علمی کاربردی موظفند هر ساله تمام رشته های خود را مطابق با آمایش سرزمینی به روز رسانی و بازنگری نمایند.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۲۲
به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ حسن کریمی ارتباط بین شغل و رشته تحصیلی دانشجویان این مراکز را بیشتر از سایر دانشگاه ها دانست و افزود: از مزیت های این مراکز جذب کاری بیش از 70 درصدی دانشجویان، متناسب با رشته های تحصیلی آنهاست و دانشجویان مراکز علمی کاربردی کمتر با معضل بیکاری روبرو هستند.

 وی با اشاره به وجود 13 هزار شغل در جهان اظهار داشت: بیش از 13000 شغل در جهان وجود دارد اما در کشور ما حدود 3000 رشته شغلی ایجاد شده است. ما باید بتوانیم از ظرفیت های بالای مراکز علمی- کاربردی در خصوص رشته های شغل محور استفاده نماییم.

کریمی در خصوص برنامه های آموزشی سال جاری در مرکز آموزش علمی -کاربردی صنعت هوانوردی آسمان ایرانیان گفت : برنامه های ویژه ای برای امسال به مراکز استان ابلاغ شده است و تمرکز این مرکز بر فعالیت های پودمانی، براساس نیاز استانی و کشور و نیز توسعه بخش بین الملل می باشد. سعی داریم با دریافت مجوز ستاد اقدام به تبادل دانشجو و استاد بین کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان را در ماه های آینده در قالب دانشگاه پیگیری و اجرا نماییم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها