با ثبت دما ۵١ درجه در شهر عنبرآباد اتفاق افتاد:

شکست رکورد حداکثر دمای خردادماه استان کرمان

کرمانی ها متفاوت ترین زمستان 50 سال اخیر را تجربه کردند

زمستان 99، کم بارش ترین زمستان در استان

   مدیر کل هواشناسی استان کرمان گفت: میانگین بارش نزولات جوی در  سال زراعی جاری 1400-1399تا تاریخ چهاردهم فروردین ماه به میزان 3/35 میلیمتر به ثبت رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب 145 و 113 میلیمتر می باشد.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۷۰

 به گزارش جام جم آنلاین کرمان، تورج جدیدی افزود: استان کرمان نسبت به دوره مشابه سال قبل 76 درصد کاهش و نسبت به آمار بلند مدت مشابه به میزان 69 درصد کاهش در بارندگی را داشته است.  
زمستان 99، کم بارش ترین زمستان کرمان
وی با اشاره به آمار بارش ثبت شده در ایستگاههای هواشناسی استان گفت: در بین ایستگاه های استان بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان کوهبنان به میزان 88 میلیمتر و کمترین مقدار آن شهرستان ریگان به میزان 5/4 میلیمتر به ثبت رسیده است.
 
وی در ادامه با اشاره به آمار بارش شهر کرمان گفت:  شهر کرمان تاکنون 5/36 میلیمتر بارش داشته است که این میزان در بازه زمانی مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب 107 و 82 میلیمتر می باشد؛ بنابراین بارش در شهرستان کرمان نسبت به دوره مشابه سال قبل 70 در صد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلند مدت 46 درصد کاهش را نشان می دهد.

جدیدی افزود: استان کرمان تا کنون 26 درصد بارش یک سال کامل آبی را دریافت نموده و تا پایان اسفند ماه  سال گذشته حدود 73 درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید و حدود 24 درصد از مساحت استان در محدوده نرمال بوده است. 
وی با اشاره به آمار بلند مدت ثبت شده در هواشناسی کرمان گفت: درزمستان سال گذشته شاهد کمترین میزان بارش در 50 سال اخیر بودیم درحالی که  پیش از این زمستان سال 1396 کم بارش ترین زمستان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها