سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان خبر داد:

کشف جسد مرد ۶۰ ساله در کوه «صفه»

رودخانه‌ های خروشان، آبشارهای بلند، کوه‌های مرتفع و سربه‌فلک‌کشیده، دریاهای مواج و خیلی جاهای دیگر، نقاطی است که برخی جوانان و نوجوانان را وسوسه می‌کند تا سلفی‌ های یادگاری و هیجان‌انگیزی با آن بگیرند اما در مواردی گرفتن عکس سلفی مساوی می‌شود با مرگی دردناک؛ اتفاقی که هفتم فروردین‌ماه برای فاطمه، دختر ۱۶ ساله بندرعباسی افتاد و خانواده‌اش را داغدار کرد.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۵۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، بیش از یک هفته از مرگ فاطمه می‌گذرد. آخرین چیزی که از او به یادگار مانده، عکس سلفی است که از خود با یک آبشار زیبا در روستای قلم پشت‌ کوه شمیلان گرفت. آخرین نگاه فاطمه در آن ثبت شد و پس‌ازآن، خاطره‌ای تلخ ماند از رفتن همیشگی او.
روز حادثه فاطمه همراه برخی از اقوامش تصمیم گرفت برای تفریح به روستای قلم پشت‌ کوه بروند. یک روستای خوش آب‌وهوا که رفتن به آن می‌توانست روز خاطره‌انگیزی را برای فاطمه رقم بزند اما اتفاقی مرگبار در انتظار این دختر نوجوان بود.

وقتی به حوالی آبشار رسیدند، بساط چای و غذا را پهن کردند. فضای اطراف آن‌قدر زیبا بود که همگی محو آن‌همه شگفتی شده بودند. صدای آبشار و چشمه از دور شنیده می‌شد و همین باعث شد تا فاطمه حسابی به وجد بیاید. از جایش بلند شد و به سمت آبشار رفت.

عموی فاطمه از روز حادثه می‌گوید:«فاطمه بعد از این‌که به آبشار رسید، تصمیم گرفت از فضای زیبای آنجا عکس سلفی بگیرد اما ناگهان پایش لیز خورد و درون آب چشمه‌ای که پایین آبشار جمع شده بود، سقوط کرد. فاطمه به‌شدت ترسیده بود و دست‌وپا می‌زد و به‌خاطر وحشت، ابتدا سکته کرده و بعد بر اثر سکته دچار خفگی در آب‌ شده و جانش را از دست‌داده بود.»

آن‌طور که برخی می‌گویند اقوام فاطمه بعد از گذشت نیم ساعت وقتی متوجه دیر کردن فاطمه شدند، دنبال او رفتند که متوجه شدند فاطمه براثر لیز خوردن به داخل آب سقوط کرده و جانش را ازدست‌داده است. از قرار معلوم، پس از سقوط فاطمه دو نفر تلاش کردند او را نجات دهند اما تلاش‌شان به نتیجه نرسید و فاطمه فوت شد.

پس از وقوع حادثه، شایعاتی در مورد مشکوک بودن مرگ فاطمه بر سر زبان‌ها افتاد و گفته می‌شد مرگ او فقط یک حادثه به‌خاطر گرفتن عکس سلفی نبوده است حتی بعضی‌ها انگ سهل‌انگاری هم به اقوام فاطمه زدند اما عموی فاطمه این موضوع را رد می‌کند:«هیچ سهل‌انگاری در میان نبوده و همه ما رابطه بسیار خوبی با فاطمه داشتیم. روزی که فاطمه به آبشار رفت، عمه‌هایش هم همراهش بودند. ما همه عاشقش بودیم و من به‌عنوان عمویش حاضر بودم حتی جان و زندگی‌ام را فدایش کنم. گفتن این حرف‌های ناشایست درست و منطقی نیست. این اتفاق تلخ و ناگوار فقط به‌خاطر گرفتن یک عکس سلفی و لیز خوردن پای فاطمه رخ داد و هیچکس مقصر نیست.»

موسی کریمی، عضو شورای روستای قلم درباره این حادثه می‌گوید: «۵۵ سالم است و این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. آبی که در پای این چشمه جمع شده،عمق چندانی ندارد. این چشمه دو قسمت دارد. یک قسمت آن کمتر از ۵۰سانتی‌متر و قسمت دیگر از دو متر کمی بیشتر عمق دارد و جای تعجب است که این اتفاق افتاده اما به‌هرحال حادثه خبر نمی‌کند. این حادثه در شرایطی رخ داد که ما هم تابلو و هم بنر نصب کردیم و از بازدیدکنندگان و مسافران درخواست کردیم به این محل نزدیک نشوند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها