نامه رهبر انقلاب به ولادیمیر پوتین و پاسخ رئیس‌جمهوری روسیه، حاوی چه پیام‌های راهبردی در ریل‌گذاری سیاست خارجی دوکشور است؟

رمزگشایی از رفت‌و‌آمدهای اخیر تهران-مسکو

وزارت امور خارجه در بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین ایران و روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: دو کشور علیه تحریم های ضد بشری و یکجانبه‌همبستگی کامل دارند.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت خارجه کشورمان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در خصوص بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بیستمین سالگرد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه » مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه به عنوان کشور همسایه قدرتمند و دوست خود بر پایه «همکاری و احترام متقابل» می نگرد و علاقه مند به گسترش بیش از پیش روابط خود با این کشور در همه زمینه ها است.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی، همکاری های دو کشور در راستای تامین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تامین امنیت منطقه ای و بین المللی شده و مستحکم تر از هر زمان دیگری است.

در این بیانیه آمده است: ایران و روسیه علیه «تحریم های ضد بشری و یکجانبه»، «مداخلات غرب در امور دیگر کشورها»، «ممانعت از ایفای نقش عوامل ثالث در روابط خود» و ضرورت «احترام به حقوق بین الملل» همبستگی کامل دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها