گزارش‌ها حاکی از ضرب و شتم کودکان بازداشتی در بحرین و تهدید آن‌ها به تجاوز از سوی پلیس این کشور است.
کد خبر: ۱۳۰۷۰۴۳
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از رویترز ، روز چهارشنبه به نقل از گروه‌های حقوق بشری اعلام کرد نیرو‌های امنیتی بحرین اقدام به ضرب و شتم کودکان و تهدید آن‌ها به تجاوز و شوک الکتریکی کرده اند. این اقدام پس از آن صورت می‌پذیرد که این کودکان در اعتراضات ماه گذشته که در سالگرد خیزش سال ۲۰۱۱ برگزار شده بود، بازداشت شدند.
 
ضرب‌وشتم کودکان بازداشتی از سوی پلیس بحرین
در بیانیه مشترکی که از سوی «دیدبان حقوق بشر» (HWR) و مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین مستقر در لندن (BIRD) صادر شده، آمده است: حدود ۱۳ کودک و نوجوان مابین سنین ۱۱ تا ۱۷ سال از اوایل فوریه تا نیمه این ماه بازداشت شده اند. این در حالی است که مقامات بحرین تلاش داشته اند تا معترضان را از تجمعی که به منظور گرامیداشت سالگرد خیزش سال ۲۰۱۱ برگزار شده بود، بازدارند.
در این بیانیه به نقل از این کودکان و خانواده هایشان آمده است: ۵ کودک در ۱۴ تا ۱۵ فوریه بازداشت شده ا ند و پلیس آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها توهین کرده و تهدید نموده آن‌ها را با باتری ماشین، شوک الکتریکی خواهد داد. همچنین یک افسر پلیس بحرینی به سر یک نوجوان ۱۳ ساله زده و او را تهدید به تجاوز کرده و به او شوک الکتریکی داده است.
این دو گروه حقوق بشری همچنین اعلام کرده اند پلیس بحرین در برخی موارد کودکان را به اتهام سوزاندن تایر و یا بستن مسیر بازداشت کرده است. آن‌ها همچنین گفته اند پلیس بحرین کودکان را به اقدامات تخریبی، کاشت بمب‌های تقلبی و انداختن کوکتل مولوتف در نوامبر ۲۰۲۰ متهم کرده است.
همچنین بنابر اعلام این دو گروه حقوق بشری، چهار نفر از کودکان و نوجوانان در بازداشت به سر می‌برند که حال یکی از آن‌ها که ۱۶ سال دارد، وخیم گزارش شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها