یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین با اشاره به حمایت‌های تهران از مردم این کشور، گفت که دولت جدید آمریکا هم در پی ائتلاف با صهیونیست‌هاست.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که این جنبش روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

حمدان به شبکه خبری المیادین گفت «رابطه با ایران از 30 سال پیش، عمیق و مستحکم است و در مقاومت در برابر اسرائیل، مشارکت داریم».

وی تصریح کرد: «ایران در رابطه خود با مردم فلسطین، چیزی از آنان نمی‌خواهد، بلکه نسبت به آرمان فلسطین حساس است و تصمیم‌گیری را در اختیار خودشان قرار داده است».

این مسئول حماس با بیان اینکه منطقه در آستانه یک تحول مهم قرار دارد، گفت: «دولت جدید آمریکا، ائتلافی به رهبری اسرائیل تشکیل خواهد داد تا عضو عادی در منطقه باشد».

وی تصریح کرد: «تا به امروز، هیچ نشانه مثبتی از سوی دولت جو بایدن دیده نشده است... گفتمان سلطه‌طلبانه آن را رد کردیم. موضع ما درباره رد عادی‌سازی روابط، مشخص است و آن را امتیاز به دشمن می‌دانیم».

این مسئول حماس در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم بهبود وضعیت داخلی فلسطین اشاره و تأکید کرد که این مسئله بر اساس «قاعده ایستادگی و مقابله با اسرائیل» است.

حمدان خاطر نشان کرد: «اگر به سود منافع مردم، در سطح داخلی امتیاز دهیم، نگران یا ناراحت نیستیم و حاضر نیستیم در برابر دشمن [صهیونیست] امتیاز بدهیم».

وی بر این باور است که انتخابات عمیق‌تر از آن است که فقط برای تشکیل شورای قانونگذاری باشد، بلکه برای بهبود وضعیت داخلی فلسطین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها