در جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضا به لایحه افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰ رای دادند.
کد خبر: ۱۳۰۵۸۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران لایحه افزایش هزینه‌های حمل و نقل در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
 
محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل درباره این لایحه توضیحاتی را مطرح کرد.
 
وی گفت: پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بلیت مترو در سال 1400 افزایش 45 درصدی بوده که ما از آنها درخواست کردیم که برای نخستین بار نرخ تمام شده کرایه‌ها را در شرایط کرونا محاسبه کنند. 
 
علیخانی تصریح کرد: با توجه به کاهش مسافران وافزایش هزینه‌ها در شرایط کرونایی قیمت تمام شده بلیت مترو در سال 1400، 19 هزار و 859 تومان برآورد شده است که سهم شهروندان از این قیمت 9 درصد است و متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال 1400 نسبت به سال 1399 برابر با 24.75 درصد است. همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوس از ابتدای اردیبهشت 1400 افزایش می‌یابد که شهرداری پیشنهاد  افزایش 35 درصدی داده ولی نظر ما متوسط افزایش نرخ 25 درصد است.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد:همچنین نرخ‌گذاری تاکسی متفاوت با مترو و اتوبوس است، چرا که وسیله نقلیه شخصی است و یارانه مترو و اتوبوس را ندارد. لذا به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود براساس نرخ خطوط تاکسی به طور متوسط تا سقف 35 درصد کرایه تاکسی را افزایش دهد.
 
گفتنی است؛ لایحه افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل با 14 رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
به گزارش تسنیم محسن هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: از ساعت :7:30 صبح امروز اعضای شورا در  صحن شورا حضور پیدا کردند و ابتدا جلسه تلفیق مربوط به مصارف بودجه را بررسی کردیم و تا ساعت 10 این موضوع به طول انجامید.
 
وی تصریح کرد: ساعت 10 جلسه رسمی آغاز شد و تا ساعت 13 این جلسه ادامه داشت و توانستیم بودجه سال 1400 شهرداری تهران را به تصویب برسانیم که عدد بودجه 48 هزار و 883 میلیارد تومان شده است که با 41 تبصره‌ در نظر گرفته شده است که به جز این تبصره‌ها رقم بودجه 38 هزار میلیارد تومان است که تقریبا حدود 23 تا 24درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.
 
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و تورم مجددا ما بودجه را انقباضی بسته‌ایم و ان‌شاءالله هزینه‌های شهرداری بالا نرود. همچنین درباره خدمات هم تلاش شده که افزایش زیر 25 درصد نصف تورم داشته باشیم و هم در مورد حمل و نقل عمومی و هم در سایر خدمات از جمله پسماند، ورزشگاه زیر 25 درصد است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها