دادستان های آمریکایی هشدار دادند؛

ترامپ را محکوم نکنید، دوباره دستور شورش می دهد

دادستان‌های استیضاح دوم «دونالد ترامپ» در پایان جلسه سوم سنا هشدار دادند در صورتی که رئیس جمهور سابق آمریکا محاکمه نشود، مجددا دستور شورش صادر می کند.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۴۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، روز سوم دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ» در مجلس سنا آمریکا با جمع‌بندی نمایندگان دموکراتی که در نقش دادستان حضور یافته‌اند به پایان رسید و آنها هشدار دادند که چنانچه دونالد ترامپ به علت یورش ۶ ژانویه به کنگره محکوم نشود، در انتخابات بعدی ریاست جمهوری - ۲۰۲۴ - در صورت نامزد شدن فرصت خواهد یافت که اگر شکست خورد، دوباره هوادارانش را علیه نتایج انتخابات و کنگره بشوراند.

۹ نماینده دموکرات که تحت مدیریت «جیمی رسکین» نماینده ایالت مریلند از ظهر سه‌شنبه گذشته ادله و شکواییه خود را برای ۱۰۰ سناتور مجلس سنا ایراد می‌کردند، عصر پنجشنبه، مباحث خود را به پایان بردند تا از ظهر امروز، جمعه، وکلای ترامپ دفاعیات خود را آغاز کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، متهم است که با طرح ادعای تقلب در انتخابات نوامبر سال گذشته و اصرار بر آن بدون ارایه شواهد محکمه پسند، هواداران خود را علیه مسئولان انتخاباتی در ایالت‌های مختلف، اعضای کنگره آمریکا و حتی معاون خود، مایک پنس، شورانده و در نهایت هم در روز ششم ژانویه آنها را با هدف یورش و متوقف کردن ثبت رسمی نتایج انتخابات به سوی کنگره گسیل کرده است.

یک هفته پس از آن حمله (۱۳ ژانویه) نمایندگان دموکرات در حالی که ۱۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان هم همراه آنها شده بودند به استیضاح ترامپ رای مثبت دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها