عباس یاری دبیر تحریریه مجله فیلم تایید کرد

کرونا گوهر خیراندیش را راهی بیمارستان کرد

عباس صفاری در پی ابتلا به کرونا و در سن ۶۹سالگی در کالیفرنیا درگذشت.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، شایسته صفاری، خواهر این شاعر، نویسنده و مترجم با اعلام این خبر گفت: او در حدود ساعت ۶ صبح امروز (هفتم بهمن‌ماه) به وقت ایران و ساعت ۴:۴۱ PM به وقت کالیفرنیا در بیمارستانی در نزدیکی محل زندگی‌اش در کالیفرنیا از دنیا رفت. 
 
او در خصوص علت درگذشت عباس صفاری بیان کرد: او پیش از این بیماری ریوی داشت اما مدتی پیش به کرونا مبتلا شد، البته گفتند که خوب شده و او در خانه بود. اما ریه‌هایش هنوز درگیر بود و آسیب دیده بود و چون از پیش هم بیماری ریوی داشت، مجددا حالش وخیم شد. 
 
به گفته شایسته صفاری، درخصوص چگونگی خاک‌سپاری این شاعر هنوز تصمیمی گرفته نشده است. 
 
عباس صفاری چندی پیش در گفت‌وگویی از ابتلای خود، خانواده‌ و حتی نوه سه‌ساله‌اش به ویروس کرونا خبر داده بود و گفته بود که چند هفته‌ای با این بیماری درگیر بوده و رو به بهبود رفته است. 
 
عباس صفاری، شاعر، نویسنده و مترجم متولد سال ۱۳۳۰ در یزد است. از آثار او می‌توان به «دوربین قدیمی و اشعار دیگر»، «عاشقانه‌های مصر باستان»(ترجمه)، «کلاغنامه»، «کوچه فانوس‌ها»(ترجمه)، «خنده در برف»، «مثل جوهر در آب»، «قدم زدن در بابل»(مجموعه‌ای از خاطرات و تک‌نگاری‌ها)، «ملاقات در سندیکای مومیاگران»، «عروس چوپان‌ها»(داستان منظوم از ازدواج اینانا با دموزی - ترجمه)، «مثل خواب دم صبح»، «پشیمانم کن» و ... اشاره کرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها