باستان‌شناسان قدیمی‌ترین غارنگاره تاریخ را که دستکم ۴۵ هزار و پانصد سال قدمت دارد، در کشور اندونزی کشف کردند.
کد خبر: ۱۳۰۱۳۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، باستان‌شناسان در یک مطالعه جدید از کشف قدیمی‌ترین غارنگاره تاریخ خبر دادند. این نقاشی که روی دیوار غاری در جزیره سولاوسی اندونزی حک شده، تصویری از یک خوک وحشی است و دستکم ۴۵ هزار و پانصد سال قدمت دارد.  
 
این غارنگاره از سنگ‌نگاره‌های حیوانات در مجموعه غارهای لاسکو در جنوب غربی فرانسه که براساس تخمین‌ها ۲۰ هزار سال قدمت دارند و از برجسته‌ترین غارنگاره‌های جهان هستند، بیش از ۲۵ هزار سال قدیمی‌تر است و می‌تواند دروازه‌های جدیدی از اطلاعات را به روی تاریخ‌دانان و باستان‌شناسان باز کند. این تصویر همچنین از غارنگاره مشابهی که در سال ۲۰۱۹ در جزیره سولاوسی کشف شد نیز یک هزار و پانصد سال قدمت بیشتری دارد.
 
کشف قدیمی‌ترین غارنگاره تاریخ +عکس
 
آدام برام باستان‌شناس عضو دانشگاه گریفیث استرالیا که از دست‌اندرکاران این پژوهش بود، در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: با توجه به پیچیدگی این اثر بازنمایانه، غارنگاره مذکور احتمالا به دست یک انسان مدرن کشیده شده است. البته هویت خالق این نقاشی همچنان نامشخص است.
 
برام در بخش دیگری از اظهاراتش هشدار داد این اثر هنری به سرعت در حال از بین رفتن است و گفت: این مسئله خیلی نگران‌کننده است و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، ممکن است این اثر هنری متعلق به عصر یخبندان در نهایت در همین دوره حیات ما از بین برود.
 
جرئیات بیشتر درباره این کشف هیجان انگیز در مجله Science Advances منتشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها