برای اولین بار بیش از نیمی از برق روزانه بریتانیا در روز شنبه به خاطر وزش طوفان توسط توربین‌های بادی تأمین شد.
کد خبر: ۱۲۹۸۵۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، شرکت Drax Group فعال در زمینه تولید برق در بریتانیا اعلام کرد که روز یکشنبه بیش از نیمی از الکتریسیته روزانه بریتانیا به خاطر طوفان بِلا (Storm Bella) توسط توربین‌های بادی تأمین شده است. این شرکت اضافه کرد که روز شنبه میزان تولید انرژی بادی به رکورد ۵۰.۶۷ درصد رسیده و رکورد قبلی (۵۰ درصد) در ماه اوت را شکسته است.
Drax Group در بیانیه خود اعلام کرد: «برای اولین بار در تاریخ (روز شنبه)، در بحبوحه طوفان بلا، بیش از نیمی از الکتریسیته بریتانیا توسط توربین‌های بادی تولید شد. این اولین بار در تاریخ است که باد اکثریت برق کشور را در طول یک روز کامل تأمین می‌کند.»
بریتانیا به منظور به صفر رساندن میزان انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ تحت توافق پاریس، می‌خواهد یک سوم برق خود را تا سال ۲۰۳۰ توسط مزارع بادی دریایی (offshore wind farms) تأمین کند. این کشور همچنین نیروگاه هسته‌ای را نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی کاهش کربن در کانون استراتژی‌های خود قرار داده است.
 
تأمین برق بیش از نیمی از انگلستان توسط باد برای نخستین بار+عکس

Drax Group اضافه می‌کند که بریتانیا در طول یک دهه گذشته به خاطر رشد استفاده از زیست‌توده (بیومس)، باد و انرژی خورشیدی به پیشرفتی قابل توجه در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دست یافته است.
شرکت National Grid نیز که در زمینه تولید، توزیع و انتقال برق و توزیع گاز طبیعی در بریتانیا فعالیت می‌کند، روز سه شنبه اعلام کرد که ۲۰۲۰ سالی تاریخی برای انگلستان از لحاظ استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر بوده و این سال را «سبزترین سال در تاریخ سیستم برق انگلستان» توصیف کرد. این شرکت اضافه کرد که روز کریسمس (۲۵ دسامبر) سهم زغال سنگ در شبکه برق انگلستان برای اولین بار به صفر رسید که در مقایسه با سال قبل (۱.۸ درصد) و سال ۲۰۰۹ (۲۰ درصد) قابل توجه است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها