محققان ادعا کرده‌اند که اگر تمدن‌های هوشمند باعث نابودی خود شده باشند، عدم وجود آن‌ها در جهان تعجب چندانی ندارد.
کد خبر: ۱۲۹۷۴۶۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، موجودات فضایی یا تمدن‌های بیگانه جذابیت بالایی دارند و باعث شکل‌گیری سوالات زیادی در ذهن بشریت شده‌اند. به تازگی ناسا به همراه «موسسه فناوری کالیفرنیا» (CalTech) در پژوهشی ادعا کرده‌اند که چنین تمدن‌هایی در مسیر پیشرفت، خودشان را نابود کرده‌اند.
طبق یک پژوهش جدید با عنوان «یک برآورد آماری از وجود هوش فرازمینی در کهکشان راه‌شیری»، هرگونه زندگی بیگانه هوشمند که پیش از انسان در کهکشان راه‌شیری وجود داشته، احتمالا خودش را از بین برده است.
محققان در این مقاله ادعا کرده‌اند که اگر تمدن‌های هوشمند باعث نابودی خود شده باشند، عدم وجود آن‌ها در جهان تعجب چندانی ندارد. در این میان یک سوال مهم ایجاد می‌شود: «چرا انسان به عنوان یک موجود هوشمند هنوز در کهکشان راه‌شیری وجود دارد و زندگی می‌کند؟»
 
ادعای جدید پژوهشگران ناسا: اکثر تمدن‌های بیگانه در مسیر پیشرفت خود را از بین برده‌اند+عکس

گونه‌های هوشمند یا بیگانگان احتمالا حدود ۸ میلیارد سال پس از شکل‌گیری کهکشان راه‌شیری متوجه شکل زندگی شده‌اند، در حالی که بشر به چنین موضوعی تا ۱۳.۵ میلیارد سال پس از خلقت پی نبرده. این موضوع به معنای آن است که انسان‌ها تقریبا ۵ میلیارد سال عقب‌تر هستند.
طبق گفته یکی از محققان «آزمایشگاه پیشرانش جت» ناسا به نام «جاناتان اج جیانگ»، از زمان «کارل سیگن»، یکی مشاوران سازمان ناسا تا به امروز پژوهش‌های زیادی درباره زندگی بیگانه صورت گرفته که این موضوع با ساخت تلسکوپ فضایی «هابل» و «کپلر» شدت گرفته است.
عوامل زیادی در شکل‌گیری زندگی فرازمینی نقش دارند که مربوط به «معادله دریک» می‌شود. این فرمول توسط یک اخترشناس و اخترفیزیکدان آمریکایی به نام «فرانک دریک» پیشنهاد شده که میزان جوامع در کهکشان راه‌ شیری را تخمین می‌زند. دانشمندان با استفاده از این معادله می‌توانند درباره وجود تعداد جوامع بیگانگان و همچنین تشخیص آن‌ها، ایده‌پردازی کنند.
به دلیل محدودیت‌های علمی در گذشته، سیگن و دریک از متغیرهایی استفاده کردند که امکان شناسایی دقیقتر آن‌ها وجود نداشت. اما حالا جیانگ و تیمی از محققان توانسته‌اند برخی از اعداد را تشخیص دهند. در مقاله جدید به زمان و محل احتمالی شکوفا شدن زندگی در کهکشان راه‌شیری اشاره شده و همچنین مهم‌ترین عامل تاثیرگذار روی رواج آن را شناسایی کرده که تمایل موجودات هوشمند به نابودی خود است.
 
ادعای جدید پژوهشگران ناسا: اکثر تمدن‌های بیگانه در مسیر پیشرفت خود را از بین برده‌اند+عکس

درک این عوامل به محققان کمک کرده که به وجود تمدن‌های بیگانه پیشرفته در کهکشان راه شیری پی ببرند، البته اکثر آن‌ها در مسیر پیشرفت از بین رفته‌اند و باعث نابودی خود شده‌اند. طبق پژوهش‌های گذشته، احتمالا ۳۶ تمدن بیگانه در میان ستارگان وجود دارد.
در سال ۲۰۱۸ دانشمندان مدعی شدند که کهکشان راه شیری محل زندگی بیگانگان بوده اما به علت تغییرات اقلیمی، هرگونه زندگی درون آن از بین رفته. در پژوهش جدید نوشته شده که شبیه‌سازی توزیع سن نشان می‌دهد که اکثر زندگی‌های هوشمند در کهکشان راه شیری جوان هستند، بنابراین شناسایی یا تشخیص آن‌ها دشوار است.
پژوهشگران به این موضوع پی برده‌اند که حتی اگر بیش از ۵ میلیارد سال پیش کهکشان میزبان بیشترین تمدن‌ها بوده، اکثر آن‌ها در همان زمان باعث نابودی خود شده‌اند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که این مقاله جدید هنوز در مرحله بررسی قرار دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها