مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۵ دی) در ۱۸ استان کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود از افزایش سرعت وزش باد و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور نیز خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۷۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه امروز (۵ دی) بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد، اظهار کرد: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، ارتفاعات کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم نیز بارش‌ پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی فردا (۶ دی) در خراسان رضوی و خراسان شمالی فعال است و به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌َشود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، فعالیت این سامانه بارشی طی این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در سایر مناطق به شکل باران و برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۵ دی) در بیشتر مناطق کشور افزایش سرعت وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب خوزستان و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۶ دی) در خراسان ضوی، خراسان جنوبی و طی فردا و یکشنبه (۶ و ۷ دی) در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌َشود.

به گفته ضیاییان، امروز (۵ دی) بیشترین کاهش دما در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۸ درجه و در شمال شرق و شرق بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در شمال شرق و شرق تا قردا (۶ دی) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز (۵ دی) دریای خزر و فردا شرق و مرکز دریای خزر مواج است و از امروز تا فردا (۶ دی) با توجه به وزش باد شدید، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین فردا و یکشنبه (۶ و ۷ دی) دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌َشود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: از یکشنبه (۷ دی) تا اواخر هفته جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود که با توجه به برودت و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوای کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی کاهش یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران‌ فردا (۶ دی) صاف گاهی وزش باد و در اوایل شب همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۷ دی) صاف و در بعضی ساعات همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها