تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم مس رفسنجان خواهد رفت.
کد خبر: ۱۲۹۶۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز سه‌شنبه 2 دی ماه با برگزاری یک دیدار آغاز می‌شود و بر همین اساس تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه شهدای رفسنجان به مصاف تیم مس خواهد رفت.

 

سپاهان - مس رفسنجان؛ خیز طلایی‌پوشان برای تصاحب صدر

 

سپاهان در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته هشتم باید به مصاف مس رفسنجان برود؛ دیداری سخت و حساس که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم، برای سایر مدعیان نیز حائز اهمیت بوده و پیروزی زردپوشان اصفهانی می‌تواند شرایط جدول را دست‌خوش تغییرات جدیدی کند. سپاهان با یک بازی کمتر، تنها 3 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و در صورت پیروزی مقابل مس، شانس خوبی برای رسیدن به صدر جدول خواهد داشت.

 

سپاهان در حالی آماده مصاف با مس رفسنجان می‌شود که  بازی هفته گذشته این تیم مقابل پرسپولیس به دلیل هم‌زمانی با فینال لیگ قهرمانان آسیا و حضور سرخ‌پوشان پایتخت در فینال لغو شده و آخرین بازی سپاهان به هفته ششم مقابل نساجی بازمی‌گردد که شاگردان نویدکیا در آن دیدار با نتیجه 4 بر صفر از سد شاگردان فاضلی گذشتند.

 

زردپوشان اصفهانی از 6 دیدار قبلی خود 3 برد، یک تساوی و 2 شکست به دست آورده و با 10 امتیاز در رده ششم جدول جای دارند. در آن سو، بازیکنان مس رفسنجان نیز در شرایطی آماده میزبانی از سپاهان می‌شوند که در هفته‌های اخیر 2 پیروزی پیاپی را تجربه کرده و شرایط خوبی دارند. آنها طی 7 هفته گذشته، 2 برد، 3 تساوی و 3 شکست به دست آورده و با 8 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند.

 

سپاهان محکوم به شکست مس رفسنجان است. لیگ بیستم شرایط ویژه‌ای پیدا کرده و تیم‌های حاضر در رقابت‌های این فصل از نظر امتیازی رقابتی نزدیک با هم دارند. فاصله امتیازی تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ بیستم به اندازه‌ای نزدیک به هم است که گل‌گهر صدرنشین با شهرخودروِ حاضر در رده چهاردهم تنها 6 امتیاز اختلاف دارند و همین رقابت تنگاتنگ موجب شده که تیم‌ها برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان به امتیازات هر بازی نیاز مبرمی داشته باشند. سپاهان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه یک بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان شانس خوبی برای رسیدن به صدر جدول دارد.

 

سپاهان علی‌رغم نمایش نه‌چندان دلچسب هفته‌های ابتدایی، به مرور نشان داد که از باکیفیت‌ترین تیم‌های حاضر در رقابت‌ها بوده و از مدعیان جدی لیگ محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین پوئن مثبت تیم نویدکیا برخورداری از انسجام تیمی و نظم دفاعی قابل توجه است که می‌تواند کار را برای تیم‌های مقابل بسیار سخت کند. سپاهان در فاز دفاعی شرایط بسیار خوبی داشته و مدافعان این تیم در آمادگی کامل به سر می‌برند. در فاز هجومی نیز زردپوشان شرایط ایده‌آلی داشته و خط حمله این تیم با استفاده از انگیزه بالای استنلی در کنار حضور بازیکنان آماده‌ای مانند حسینی، محبی، شهباززاده و دانیال اسماعیلی‌فر شدیداً زهردار شده است.

 

در آن سو، مس رفسنجان که اولین حضور خود را در رقابت‌های لیگ برتر تجربه می‌کند، تیمی جنگنده و پرتلاش است که از خط حمله پرقدرتی برخوردار بوده و مهاجمان فرصت‌طلبی در اختیار دارد. اوج‌گیری محمد قاضی همراه با درخشش بازیکنانی مانند اسلام‌خواه و کریم‌زاده و رضایی، مس را در فاز هجومی تبدیل به تیمی خطرناک کرده که می‌تواند برای سپاهان دردسرهای زیادی به‌وجود آورد. نقطه‌ ضعف مس را می‌توان در خط دفاعی جست‌وجو کرد؛ جایی که مدافعان  این تیم اشتباهات فردی زیادی داشته و این موضوع فرصت خوبی برای مهاجمان سپاهان محسوب می‌شود.

 

با این وجود سپاهان مقابل مس کار سختی را پیش‌‌رو دارد. روحیه جنگندگی و میل به برتری‌جویی بازیکنان این تیم، مس را تبدیل به یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ کرده است. از طرف دیگر نوع بازی درگیرانه مسی‌ها در کنار نیاز وافرشان به پیروزی باعث می‌شود تا سپاهانی‌ها کار راحتی را در پیش نداشته باشند. باید منتظر ماند و دید حوادث فوتبال به نفع کدام تیم رقم می‌خورد.

 

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم با ترکیب کامل خود در این دیدار حاضر بوده و بازیکن محرومی ندارند.

 

ترکیب احتمالی مس رفسنجان:

ناصر سالاری، عقیل کعبی، حامد نورمحمدی، محسن طرحانی، مسیح زاهدی، میثم نقی‌زاده، قائم اسلامی‌خواه، سجاد آشوری، مهرداد رضایی، فراز امامعلی و محمد قاضی.

سرمربی: محمد ربیعی

 

ترکیب احتمالی سپاهان اصفهان:

پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، مرتضی منصوری، محمد کریمی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سیدمحمدرضا حسینی، کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده.

سرمربی: محرم نویدکیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها