فضاپیما Orion شرکت ناسا جدیدترین کپسول فضایی این سازمان برای انتقال انسان به فضا است اولین استفاده از آن در سال ۲۰۱۴ انجام شد.
کد خبر: ۱۲۹۵۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازمان ناسا قصد دارد در آینده سه فضانورد دیگر را به وسیله این کپسول و در عملیات آرتمیس به فضا بفرستد و این سازمان برای شبیه سازی مراحل پرتاب و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در طی عملیات آینده خود اقدام به ساخت یک شبیه‌ساز پرتاب کرده است که طراحی داخلی آن به طور دقیق با داخل کپسول پرتاب Orion یکسان بوده و فضانوردان با ورود به این شبیه ساز ه طور کامل احساس اصلی پرتاب به فضا را درک خواهند کرد.

قرار است فضانوردانی که واجد شرایط هستند و به تیم آرتمیس دعوت شده‌اند به نوبت وارد این کپسول خواهند شد تا وضعیت جسمانی آن‌ها به نوبت مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که در طی آزمایش هرکدام از فضانوردان مشکلی داشته باشند از عملیات حذف یا برای رفع مشکل آنها اقدامی انجام خواهد شد.

نسخه جدید کپسول Orion با هدف انتقال انسان‌ها به ارتفاعی بیشتر از ارتفاعی که معمولا فضاپیما به آن ارسال می‌شود طراحی شده است و سازمان ناسا قصد دارد از این طریق ارتفاع بالاتری از حد معمول را مورد بررسی قرار دهد. از طرفی هم این کپسول باید انسان‌ها را تا ارتفاع مشخصی از سطح زمین بالا ببرد و پس از انجام عملیات به سطح زمین بازگرداند، همین موضوع سبب نگرانی ناسا شد و این سازمان قصد دارد از طریق آزمایش فضانوردان خود، جان آن‌ها را از هرگونه خطر احتمالی حفظ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها