حوادث خراسان رضوی؛ گازگرفتگی

رهایی چهار جوان از قاتل نامرئی در سبزوار

مسؤول آموزش اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از مسمومیت دو نفر در یک روز با منوکسید کربن در این شهرستان به علت عدم رعایت نکات ایمنی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۵۱۱۹
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس از تربت حیدریه، مجید رمش اظهار کرد: عدم رعایت نکات ایمنی منجر به مسمومیت با گاز منوکسید کربن مادر و پسر یک خانواده در این شهرستان شد. 
 
مسمومیت دو نفر در یک روز با منوکسید کربن در تربت حیدریه
 مسؤول آموزش اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به افزایش آگاهی‌های لازم در فصل سرما، گفت: طی تماس ساعت ۲:۳۵ بامداد با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس مبنی بر مسمومیت با گاز شهری مادر و پسر یک خانواده، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی پایگاه چهار شهری به محل حادثه اعزام می‌شوند که بلافاصله اقدامات درمانی لازم انجام و هر دو نفر تحت پایش و مراقبت‌های بالینی به بیمارستان رازی این شهرستان منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه حال مادر نیز  وخیم گزارش شده، ادامه داد: گاز منوکسید کربن بی‌رنگ و بی بو است و بعد از ورود به جریان خون میل ترکیبی بیشتری نسبت به اکسیژن با گلبول های قرمز دارد، همچنین، بدون آنکه فرد متوجه شود، وی دچار مسمومیت می‌شود.
رمش بیان کرد: در همین راستا لازم است قبل از استفاده از وسایل گرمایشی به کارکرد صحیح آن توجه شده و از باز بودن کلاهک‌های دودکش اطمینان حاصل شود. 
 مسؤول آموزش اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۴ نفر دچار مسمومیت با گاز شهری شده‌اند که توسط همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها