احزاب مخالف این اقدام را هدیه‌ای کثیف به کره شمالی خوانده‌اند و رای‌گیری درباره مجازات را به تاخیر انداخته‌اند. طبق پیشنهاد حزب موافق دولت انجام این کار بدون موافقت دولت ۳ سال زندان به همراه دارد. 
کد خبر: ۱۲۹۳۴۶۳

به گزارش جام جم آنلاین بسته بودن مرزهای دو کره و بحران چندین ساله میان این دو کشور باعث شده است که هر دو طرف دست به اقدامات عجیبی برای تبلیغات علیه یکدیگر بزنند.

یکی از این اقدامات فرستادن بروشورها و جزوه‌های تبلیغاتی از طریق بادبادک و بالون‌ها است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. 

مردم کره جنوبی با ایستادن نزدیک مرزهای کره شمالی بروشورهایی به سمت کره شمالی می‌فرستند که از رهبر این کشور و سیاست‌های نادرست او انتقاد می‌کند و البته این اقدام هم باعث عصبانیت کره شمالی می‌شود.

پروپاگاندا از طریق بالون اقدامی سابقه‌دار است و از زمان جنگ کره تاکنون وجود داشته است. با وجود این که این اقدام در سال‌های اولیه از طریق دولت‌های دو کشور انجام می‌شده است اما اکنون دیگر مردم نیز دست به کار شده‌اند و بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد کره جنوبی برای انجام این کار پا پیش گذاشته‌اند. 

چند ماه پیش بود که کره شمالی اعلام کرد قصد دارد ۱۲ میلیون بروشور و جزوه تبلیغاتی را توسط ۳ هزار بالون به کره جنوبی ارسال کند. این اقدام پس از آن بود که در ماه می کره جنوبی ۵ هزار بروشور را به خاک کره شمالی ارسال کرد. کره شمالی علاوه بر اعلام این خبر دفتر ارتباطی مستقر در مرز دو کره را نیز تخریب کرد. 

جنگ بالون‌ها در کره شمالی و جنوبی : از مجازات آن چه می‌دانید؟

سال ۲۰۱۸ این دو کشور در توافقنامه‌ای با توقف ارسال بالون‌های تبلیغاتی به مرزهای یکدیگر موافقت کردند اما تکلیف ارسال بالون‌های تبلیغاتی توسط شهروندان در این موافقت‌نامه مشخص نشد و به همین خاطر مردم به این کار ادامه دادند. 

در روزهای اخیر کره جنوبی برای حل این مساله دست به اقدامی زده است که خشم بسیاری از فعالان مدنی این کشور را برانگیخته است. دولت این کشور از طریق پارلمان، قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که طی آن ارسال بروشور، فلش و حتی پول به سمت کره شمالی ممنوع می‌شود و در صورت انجام آن به فرد ارسال کننده مجازات تعلق می‌گیرد. 

این اقدام پس از ان انجام گرفت که خواهر رهبر کره شمالی فراریان اهل این کشور که در کره جنوبی مستقر هستند را سگانی دورگه و پست خوانده بود که این کارها را انجام می‌دهند و از کره جنوبی خواسته بود با این مساله برخورد کند در غیر این صورت باید بهایی سنگین بپردازد. 

احزاب مخالف این اقدام را هدیه‌ای کثیف به کره شمالی خوانده‌اند و رای‌گیری درباره مجازات را به تاخیر انداخته‌اند. طبق پیشنهاد حزب موافق دولت انجام این کار بدون موافقت دولت ۳ سال زندان به همراه دارد. 

موافقان این طرح معتقدند باید با انجام این کار گفتگوهای اتمی میان کره شمالی و کره جنوبی را نجات داد و مخالفان آن نیز معتقدند این کار کمک به سرکوب بیشتر مردم کره شمالی است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها