جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تشریح کرد:

جزئیات دقیق نحوه شهادت شهید فخری‌ زاده

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند، اما انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه تیربار بود. ما بررسی کردیم و دیدیم که تیربار ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبود.
کد خبر: ۱۲۹۲۵۳۶

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ما گرفتار امور اقتصادی هستیم و همه مردم موضوع را لمس می‌کنند، زیرا به قاعده‌های خدا عمل نکردیم و به قاعده دشمن عمل کرده ایم و وقتی به قاعده خدا عمل نکنیم خدا ما را به حال خودمان واگذار می‌کند.

او افزود: ما با برنامه‌های پنج ساله در اقتصاد طبق قاعده دشمن عمل می‌کنیم، قاعده‌های دشمن برای منافع خودشان بوده و معلوم است که موفق نمی‌شویم. رهبر کبیر انقلاب فرمودند ما نباید خام فروشی نفت داشته باشیم، اما در بودجه ۱۴۰۰ ببینید چقدر از بودجه به خام فروشی نفت وابسته است.

بیش از ۴۱ سال است که آمریکا با ما می‌جنگد

سردار فدوی با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکایی‌ها گفت: آیه ۷ و ۸ سوره ممتحنه درباره مذاکره است و خداوند صریح فرموده است که چطور می‌توان با دشمنان مذاکره کرد و گفته شده است اگر دشمنان اسلام آمدند و با شما نجنگیده باشند با آن‌ها مذاکره کنید. ۴۱ سال و ۹ ماه است که آمریکاها با ما می‌جنگند حتی بدون اینکه از تلاش با دشمنی با ما دست برداشته باشند. اگر با ما نظامی نجنگیدند نه اینکه نخواستند بلکه نتوانستند و ما یک سال آخر جنگ با آمریکا جنگیدیم نه عراق و باید بدانیم قول آمریکایی‌ها قول نیست و نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اکنون شرایط را ببینید و توجه داشته باشید که از سال ۳۲ تاکنون بیشترین دشمنی‌ها و ضربات در زمان دموکرات‌ها به ما وارد شده است و تحریم‌های اساسی را دموکرات‌ ها رقم زدند و جمهوریخواهان راه دموکرات‌ها را ادامه دادند و تنها کاری که جمهوری خواهان انجام دادند ترور دانشمندان ما بود در حالی که این شهادت‌ها آرزوی شهدای ما بود.

سردار فدوی درباره انتقام سخت سپاه پاسداران از استکبار جهانی اظهار کرد: ما آمریکایی‌ها را به خاک مذلت نشانده ایم و آن‌ها عکس العمل نشان می‌دهند. از سال ۶۵ پس از عملیات کربلای ۵ گفتند ایران در جنگ پیروز خواهد بود و برای همین آمریکایی‌ها وارد میدان شدند و ۱.۵ سال آخر جنگ باز هم موفق نبودند و به اهدافشان نرسیدند. آخرین وزیر دفاع اوباما در پایگاهی در امارات در حالی که پشت سرش هواپیمایی بود گفت که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش (کشور‌های کوچک حاشیه خلیج فارس و اروپایی‌ها) به دنبال این هستند توانی ایجاد کنند که در برابر ایران بازدارنده باشد. تنها اقدامی که می‌توانند انجام دهند ترور است و حتی جرات ندارند بگویند که ما این اقدامات را انجام داده ایم، فقط دیوانه‌ای مانند ترامپ آمد گفت دستور ترور سردار سلیمانی را من دادم.

سردار فدوی درباره حفاظت دانشمندان گفت: در ابتدای انقلاب سپاه حفاظت تشکیل شد که حفاظت از هواپیما‌ها و شخصیت‌ها را به عهده دارد و در تقسیم بندی‌ها برخی حفاظت‌ها را به نهاد‌های دیگر دادند و گرفتار شدیم.

او بیان کرد: در سال ۵۸ وقتی لانه جاسوسی تسخیر شد کارتر گفت ما یک نفر نداشتیم که به خیابان طالقانی بفرستیم تا اوضاع را توصیف کند باید قوت انقلاب اسلامی مثل آن زمان‌ها باشد و دشمن حتی جرات نکند که فکر ترور به سرش بزند.

سردار فدوی اظهار کرد: در یک ماه گذشته از تشکیلات قضایی پیگیری کردیم که اعلام کردند فقط حکم قاضی برای مقصران هواپیمای اوکراینی باقی مانده است و موضوع دیه‌ها باید تا قبل از سالگرد شهادت شهدای هواپیمای اوکراینی تعیین تکلیف شود. فرزندان نخبه‌های پایدار در این هواپیما بودند و شهید شدند، به خانواده‌ شهدا تک تک سر زدیم، قول می‌دهیم که حکم قاضی برای مقصران در سقوط هواپیمای اوکراینی تا پیش از سالگرد این اتفاق ناگوار صادر و دیه و بیمه به نرخ بین المللی که رقم بالایی است به خانواده‌ها پرداخت شود.

جزئیات دقیق نحوه شهادت شهید فخری‌ زاده

سردار فدوی با تشریح نحوه شهادت شهید فخری زاده گفت: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند، اما انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه تیربار بود. ما بررسی کردیم و دیدیم که تیربار ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبوده، ۱۳ تیر از تیربار شلیک شده است؛ تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری زاده زوم بوده است و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند. این تیربار فقط روی چهره شهید فخری زاده متمرکز بوده است و همسر شهید با وجود اینکه در فاصله ۲۵ سانتی متری شهید بوده تیر نخورده است.

او افزود: سر تیم محافظ شهید به دلیل اینکه خود را روی شهید فخری زاده انداخته بود ۴ تیر می‌خورد. باید توجه داشت که فردی از دشمنان در صحنه نبوده است تا به محافظان شلیک کند و از ۱۳ تیر تیربار، ۴ تا ۵ تیر به شهید فخری زاده برخورد می‌کند که یکی از تیرها به کمر شهید فخری زاده برخورد می‌کند و شهید فخری زاده بر اثر قطع نخاع و خونریزی تا رسیدن به بیمارستان بقیه الله به شهادت می‌رسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها