با آنکه گروه اورگرند بدهی زیادی دارد، اما این شرکت سال گذشته با طرح ادعایی عجیب گفته در عرض سه الی پنج سال آینده به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین گروه خودروسازی تولیدکننده مدل‌های برقی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۲۵۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، صنعت خودروی چین با شتاب سرسام‌آوری در حال پیشرفت بوده و با شروع انقلاب الکتریکی، این کشور بی‌گمان در آینده نزدیک حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن در سطح بین‌المللی خواهد داشت. گروه اِورگرند (Evergrande Group) یکی از شرکت‌های چینی است که قصد دارد از فرصت موجود بیشترین بهره‌برداری را نموده و با تولید مدل‌های الکتریکی لوکس بخشی از بازار را تصاحب کند.
 
دست پخت طراح سابق ب ام و برای یک خودروی برقی چینی؛ آشنایی با هنگچی H1+عکس
فعالیت اصلی گروه اورگرند در زمینه توسعه املاک و مستقلات است و از نظر میزان فروش در این حوزه رتبه دوم را در اختیار دارد
 
با آنکه گروه اورگرند بدهی زیادی دارد، اما این شرکت سال گذشته با طرح ادعایی عجیب گفته در عرض سه الی پنج سال آینده به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین گروه خودروسازی تولیدکننده مدل‌های برقی تبدیل خواهد شد. در هر حال این شرکت محصولات خود را با برند هنگ‌چی (Hengchi) راهی بازار خواهد کرد. در فاز اول این برند با 6 مدل مختلف به فعالیت خواهد پرداخت که H1 جزو آنهاست.
 
دست پخت طراح سابق ب ام و برای یک خودروی برقی چینی؛ آشنایی با هنگچی H1+عکس

هنگ‌چی H1 سدانی لوکس بوده و در کلاس D قرار می‌گیرد. این خودروی زیبا توسط اندرس وارمینگ (Anders Warming) طراحی شده است. اگر آقای وارمینگ را نمی‌شناسید، باید بگوییم این طراح دانمارکی سابقه فعالیت در کمپانی‌های فولکس واگن، مینی، ب‌ام‌و و بورگوارد را در کارنامه دارد. نسل کنونی سری 5 و سری 6 از جمله مدل‌های شاخصی هستند که توسط آقای وارمینگ خلق شده‌اند.
 
دست پخت طراح سابق ب ام و برای یک خودروی برقی چینی؛ آشنایی با هنگچی H1+عکس

اما برگردیم به سراغ هنگ‌چی H1، اتومبیلی که پیکره کاملا مدرن و زیبایی دارد. دماغه این خودرو به دلیل بهره‌گیری از پیشرانه تمام الکتریکی فاقد جلوپنجره مشبک است. چراغ‌های LED باریک با گرافیک جذاب را می‌توان اصلی‌ترین المان نمای روبرویی این خودرو دانست.
در نمای جانبی این رینگ‌های بسیار بزرگ و غول‌پیکر هنگ‌چی H1 هستند که بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کنند. با دقت بیشتر جزئیات دیگری مثل دستگیره‌های کشویی درها و دوربین‌های جانبی که جایگزین آینه‌های سنتی شده‌اند، آشکار می‌شود. از نمای عقب این خودرو فعلا تصویری رسمی منتشر نشده و مشخص نیست که دست‌پرورده آقای وارمینگ در این بخش چه ویژگی‌هایی دارد.
 
دست پخت طراح سابق ب ام و برای یک خودروی برقی چینی؛ آشنایی با هنگچی H1+عکس

آنطور که گروه اورگرند وعده داده، تولید هنگ‌چی H1 از سال آینده شروع خواهد شد. به غیر از H1 این استارتاپ تصاویر اولیه از چند مدل دیگر را رونمایی کرده که به ترتیب 2، 3، 4، 5 و 6 نام دارند.
هنگ‌چی 2 یک سدان لوکس در کلاس B است و مدل 3 در کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ و البته لوکس جای می‌گیرد. مدل‌های 5 و 6 هم به دسته پرطرفدار شاسی‌بلندها تعلق دارند و هنگ‌چی 4 برای افرادی که خواهان یک مینی ون هفت نفره لوکس هستند، توسعه یافته است.
 
دست پخت طراح سابق ب ام و برای یک خودروی برقی چینی؛ آشنایی با هنگچی H1+عکس

گفتنی است گروه اورگرند خود را برای عرضه 1.556 میلیون سهم در بورس شانگهای آماده می‌کند. پایگاه خبری SCMP گزارش کرده با این کار 4.7 میلیارد دلار عاید اورگرند خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها