پس از معرفی فیس‌لیفت جگوار F-Pace، نسخهٔ بروز شدهٔ پرچم‌دار این خانواده یعنی SVR هم معرفی شده است. مثل نسخهٔ قبلی، F-Pace SVR مدل ۲۰۲۱ هم از همان موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما گشتاور این موتور با ۲۰ نیوتن متر گشتاور به و ۷۰۰ نیوتن متر رسیده است.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این موتور ارتقاءیافته به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانه چهارچرخ محرک متصل شده و SVR را ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از قبل است. حداکثر سرعت این کراس‌اوور اسپرت هم به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رونمایی از خودروی لوکس جگوار F-Pace SVR جدید (+عکس)

اما علاوه بر ارتقاء پیشرانه، مهندسان جگوار برای ارائهٔ پاسخ واضح‌تر پدال گاز، تنظیم سفت‌تر تعلیق، بهینه‌سازی وزن فرمان و بهبود صدای اگزوز، حالت دینامیک F-Pace را از نو کالیبره کرده‌اند. SVR مدل ۲۰۲۱ همچنین به ویژگی جدیدی بنام دینامیک لانچ هم مجهز شده که در هنگام تعویض دنده‌ها، قدرت را در چرخ‌ها حفظ می‌کند. علاوه بر این، کمک‌فنرهای تطبیقی خودرو هم بروز شده‌اند تا در سرعت‌های پایین سواری نرم‌تری را ارائه کنند. در همین حال، ترمزهای عظیم خودرو با استفاده از بوستر یکپارچهٔ جدید ارتقاء پیدا کرده‌اند و بهبود خنک‌کنندگی هم عملکرد این ترمزها را بهبود می‌بخشد.

رونمایی از خودروی لوکس جگوار F-Pace SVR جدید (+عکس)

مثل دیگر مدل‌های F-Pace فیس‌لیفت، SVR جدید هم از تغییرات ظاهری در جلو و عقب برخوردار شده که نیروی رو به بالا را ۳۵ درصد کاهش داده و ضریب درگ را از ۰.۳۷ به ۰.۳۶ رسانده‌اند. ازجملهٔ مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری این ماشین می‌توان به چراغ‌های جلوی تمام LED با دی‌لایت‌های J دوتایی، برآمدگی عریض‌تر روی کاپوت و چراغ‌های عقب باریک جدید اشاره کرد.

رونمایی از خودروی لوکس جگوار F-Pace SVR جدید (+عکس)

در کابین خودرو نیز دقیقاً همان تغییرات بزرگی صورت گرفته که قبلاً در F-Pace معمولی دیده بودیم؛ بنابراین حالا در اینجا شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۱.۴ اینچی منحنی جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که جدیدترین نسخه از سیستم Pivi Pro جگوار را ارائه می‌کند. این سیستم از منوهای ساده و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است.

رونمایی از خودروی لوکس جگوار F-Pace SVR جدید (+عکس)

رونمایی از خودروی لوکس جگوار F-Pace SVR جدید (+عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها