روحانی در مراسم افتتاح طرح های وزارت نیرو:

سایر قوا نیت خیر دارند اما باید کارها را پخته تر پیش ببریم

رئیس جمهور گفت: بگذاریم کسانی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بوده و آمریکا را در این سه سال بارها و بارها شکست داده اند، کار را با تأنی و دقت به پیش ببرند.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۱۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح های وزارت نیرو خطاب به سایر قوا از جمله مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح اظهار کرد: برادران عزیز که در کشور مشغول خدمت هستید همه باید دست به دست هم دهیم تا در کشور امید و ثبات ایجاد کنیم. هیچ عجله نکنیم و هول نشویم که کاری انجام دهیم. اشکالی ندارد اگر دولت موفقیتی به دست آورد آن موفقیت را تقدیم شما می کند. غصه نخورید که دولت مسائل را حل کرده و تمام می کند.
وی ادامه داد: ما دست همه کسانی که به فکر کمک به مردم هستند را می بوسیم. مسائل با حوصله و خردورزی حل خواهد شد. بگذاریم کسانی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بوده و آمریکا را در این سه سال بارها و بارها شکست داده اند، کار را با تأنی و دقت به پیش ببرند. شما هم کمک کنید. ما همه برادریم و هدف واحد داریم. می دانیم سایر قوا هم نیت خیر دارند و می خواهند کارها را سریع تر انجام دهند اما با هم مشورت کرده و هماهنگ باشیم و کارها را پخته تر پیش ببریم.
رئیس جمهور تأکید کرد: مردم ما در صحنه هستند و مقاومت آن ها اصلی اساسی است و اگر دولت و نظام پیروز می شود، در سایه همین مقاومت است.
رئیس جمهور همچنین با ابراز خوشحالی از افتتاح طرح های امروز وزارت نیرو اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این بود که قطع برق نداشتیم یا قطع برق بسیار کم بوده است. در این دولت سه برابر رژیم گذشته برق تولید کرده ایم، تلفات برق هم به ۹ درصد رسیده است. پایداری شبکه تقویت شده و اتصال شبکه با کشورهای همسایه در حال انجام است. دولت تدبیر و امید برق رسانی به روستاهای ۲۰ خانوار را به پایان رساند و اکنون به فکر روستاهای ۱۰ خانوار است. در دولت تدبیر و امید برای روستاها کار خوبی انجام شد و تقریبا مدارس غیراستاندارد و کپری جمع شد.
وی با بیان اینکه بهبود راندمان برق برای ما حائز اهمیت است، گفت: ما امسال ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید کرده ایم و نیروگاه های مختلفی هم تأسیس کرده ایم اما حدود ۴۰۰۰ مگاوات برق مجازی نیز تولید کرده ایم، با کمک مردم و تغییر ساعت استفاده از برق توانستیم از سرمایه گذاری هایی که خیلی ضروری نبود بی نیاز شویم. رشد مصرف برق از ۵ درصد به یک درصد در امسال رسیده است، یعنی اینکه مردم در مصرف هم همراهی کرده اند.
روحانی خاطرنشان کرد: آثار برق امید در پایان آذر اعلام می شود و مشترکان کم مصرف از دادن پول برق معاف می شوند. این هدیه کوچکی برای کسانی است که صرفه جویی می کنند. با اجرای این طرح ۳۰ درصد مردم دارای برق مجانی می شوند. ما این کار را برای آب و گاز نیز انجام می دهیم. امام (ره) سال ها پیش فرمودند آب و برق را برای مستضعفین مجانی می کنیم که این گفته امام (ره) اکنون انجام می شود. آن ها که ناروا می گفتند که این وعده عملی نیست، ببینند که این کار در حال انجام شدن است.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم ها علیه کشورمان خاطرنشان کرد: این جنگ به مراتب بدتر از جنگ هشت ساله است. آن جنگ نظامی بود اما این جنگ اقتصادی، سیاسی و روانی است. هیچ کسی در دنیا فکر نمی کرد ایران به خوبی در این سه سال مقاومت کند. بسیاری از رهبران دنیا از من سوال کردند که چگونه توانستید کشور را اداره کنید البته مردم در رنج و سختی هستند اما مقاومت کردند. در این سه سال تحریم آب، برق و گازی قطع نشد، به واردات بنزین و گازوئیل نیازمند نشدیم بلکه بنزین صادر می کنیم، در گندم خودکفا شده ایم، در راه آهن، جاده و بندر تحولات بزرگی انجام شده است، در زمینه مسائل بهداشتی و ایجاد بیمارستان ها هم گام های خوبی برداشته شده و ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در سال اضافه می شود. آن ها که هیچ چشم بینایی برای دیدن خدمات دولت ندارند، باید دقیق تر ببینند که چه اقداماتی انجام شده است، البته دولت با کمک مردم و سایر بخش ها و نهادها کشور را اداره کرده و توانسته بدترین زلزله و سیل را مدیریت کند. ما تحریم ها را در سال ۹۸ مهار کردیم. از پایان بهار ۹۸ تورم کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی ما مثبت شد.
وی در پایان گفت: با این حال از پایان سال ۹۸ دچار مصیبت کرونا شدیم، این بیماری موجب رشد منفی بسیاری از کشورها شد اما ما از این معضل هم عبور می کنیم. شرایط ما نسبت به کشورهای غربی بدتر نیست و نسبت به برخی کشورها هم بهتر است. با تصمیماتی که گرفته شد ظرف دو هفته گذشته توانستیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها